Inlägg från: Anonym (God Jul) |Visa alla inlägg
  • Anonym (God Jul)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Män vill ha sex med vackra kvinnor. Allt annat är underordnat.

Jag vet inte vad som är ytterst prioriterat när det kommer till vad kvinnor vill. Kanske skapa en trygg och bra miljö för sig själv och ev barn?

• Anonym (God Jul)

Skickar med det bästa tipset till alla kvinnor i relation.

Tro inte att din man kan läsa dina tankar. Var rak och tydlig med vad du vill istället för att göra omskrivningar av dina önskemål. Då har han mycket lättare att möta detta på ett bra sätt. Win win för båda.

• Anonym (God Jul)
    Anonym (JB) skrev 2024-12-24 10:53:26 följande:

Att om de bara lär sig hur klitoris fungerar så hade de fått ligga betydligt oftare och fått mer respekt överhuvudtaget. 

Jag vet, men det är så jävla tråkigt att hålla på och vara finkänslig 100år vid klitoris, när det enda man vill är att köra in den.
  • Anonym (God Jul)
    ClumsySmurf skrev 2024-12-24 22:41:41 följande:
    När något luktar radikalfeminism, eller är hatbloggaren som trollar, igen
    så är antagligen inte allt männens fel
    det är inte männens fel att såna feminister har svårt att hitta bra män, som vill ha dem
    Att en man vill ha en radikalfeminist är väl lika troligt som att en kvinna vill ha en mansgrisincel
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Kvinna 39) skrev 2024-12-25 11:54:38 följande:
    Det kallas eget ansvar. Om den kvinnan inte vill lida har hon ansvar att ta sig ur situationen.
    Det är lättare och enklare att ta offerrollen; men det begränsar individens utveckling.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-25 10:46:28 följande:
    Guldkornen drar sin del av lasset. Dom är finns men är för få, det är min och många andras bild.

Kvinnor(honor) är programmerade att välja mannen med bäst gener. Det innebär att alla kommer att vilja ha ett av guldkornen.

Det skulle inte spela någon roll om alla män skärpte sig och höjde sig ett par nivåer. Eftersom denna subjektiva uppfattning är relativ, så skulle det innebära att kvinnorna fortfarande ville ha dom bästa, även om hela gruppen män höjt sig.

• Anonym (God Jul)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-25 14:50:32 följande:
    Jo det spelar roll. Älskar man en person men den gör livet tungt och svårt så är en förbättring alltid av godo. En partner är inget man shoppar och byter ut som en bil, det är långt mer komplicerat än så vilket dom flesta inser.
    Tänker du att även kvinnor ska höja sig ett par nivåer då?
  • Anonym (God Jul)
    Tecum skrev 2024-12-25 17:13:01 följande:
    Detta dök upp på nätet och det passar ju in i tråden
    För säkerhets skull, det gäller INTE alla män och kvinnor!

"MEDDELANDE TILL ALLA TJEJER Å KVINNOR !!!
    Vi män hör alltid "reglerna" från den kvinnliga sidan.... Här är reglerna från den manliga sidan... Detta är våra regler !!! Notera att alla är numrerade "1" MED AVSIKT !!!
    1. Lär er använda toalettringen, du är en stor flicka. Om den är uppe, fäll ner den. Vi vill ha den uppe, du vill ha den nere. Du hör inte oss klaga över att du lämnar den nerfälld.
    1. Sport är sport = viktigt. De är som fullmånen eller tidvattnet. LÅT det vara !!!
    1. Shopping är INTE en sport. Och NEJ, vi kommer aldrig att se det på det sättet.
    1. Att gråta är utpressning.
    1. Fråga om du vill nåt. Låt mig förtydliga: Subtila gliringar funkar INTE !!! Tydliga gliringar funkar INTE !!! Uppenbara gliringar funkar INTE !!! Säg bara vad du vill !!!
    1.Ja och nej är fullständigt acceptabla svar på de flesta frågor!
    1. Kom till oss med problemen om du vill ha hjälp att lösa dem. Det är det vi gör. Söker du sympati så har du dina flickvänner, det är de dom är till för.
    1. Huvudvärk i sovrummet som varar i 17 månader är ett problem. Sök hjälp.
    1. Det går inte att ta upp något vi sade för 6 månader sedan i en diskussion. Faktum är att alla kommentarer som är äldre än 7 dagar har passerat bäst-före datum och är INTE giltiga argument i en diskussion
    1. Tycker du att du är fet så är du antagligen det. Fråga inte oss.
    1. Om något vi säger kan tolkas på två sätt och det ena sättet gör dig arg eller ledsen, då menade vi de andra !!!
    1. Du kan antingen fråga oss om vi vill hjälpa till med något eller säga att du vill ha det gjort, INTE båda. Om du redan vet hur man ska göra det på bästa sätt, gör det då själv.
    1. Om möjligt, vänligen säg det du vill säga under reklampausen.
    1. Christopher Columbus behövde inte vägvisning, inte vi heller.
    1. Vi män ser i 16 färger, som Windows standardinställning. Persika till exempel, är en frukt, inte en färg. Pumpa är också en frukt. Vi har ingen aning vad malva är.
    1. Om vi frågar vad som är fel och du svarar "Inget" så kommer vi att agera därefter. Vi vet att du ljuger men det är helt enkelt inte värt strulet.
    1. Om du ställer en fråga du egentligen inte vill veta svaret på förvänta dig då ett svar du egentligen inte vill höra.
    1. När vi ska ut någonstans så duger i princip allt du väljer utmärkt att bära.
    1. Fråga oss inte vad vi tänker på om du inte är beredd att diskutera ämnen som politik, sport och jakt..
    1. Du har nog med kläder.
    1. Du har för många skor.
    1. Jag är i form. Rund är en form.
    Tack för att du läst detta😊"
    Den va faktiskt lite rolig =)
  • Anonym (God Jul)
    EnAnonumius skrev 2024-12-28 06:28:18 följande:
    Ha ha ha, den gamla klassikern. 🤣🤣🤣
    Den som skrivit ner detta har både insikt och humor =)
  • Anonym (God Jul)
    Tow2Mater skrev 2024-12-29 01:06:59 följande:
    Men bara en kvinna kan göra det på rätt sätt.
    Tom min morfar fick ofta höra att han la ner saker fel i diskmaskin, så det är inget nytt fenomen att vi män har svårt för det.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 11:51:36 följande:

Att kvinnor är individer precis som män.

Jag upplever ofta att män agerar utifrån en föreställd bild av hur kvinnor är och vad de behöver, ungefär som om de har läst att så här fungerar kvinnor. 

Det är ju en klyscha att kvinnor skulle vara så obegripliga för män men det beror snarare på att många män inte lyssnar på vad kvinnan de dejtar faktiskt säger om vem hon är och vad hon behöver. 

Jag är väldigt öppen med hur jag fungerar. Mitt senaste ex kommenterade att jag är som en öppen bok och att jag är precis som jag beskriver mig själv när jag nätdejtar .
    Ändå blir jag behandlad utifrån någon fördomsfull manual för hur kvinnor ska hanteras - kvinnor gillar till exempel blommor, romantik och lyx. 

Det handlar i grunden om att sådana män ser kvinnor som objekt som ska övervinnas - manipulation med andra ord. 

Jag menar inte att alla män är så här men alldeles för många. Kvinnor kanske gör samma sak i viss utsträckning men kvinnor uppfostras på att annat sätt  att vara uppmärksamma på andras behov och att vara tillmötesgående. 

Ett klassiskt exempel på det är frun som köper alla julklappar till barnen och till och med mannens släktingar eftersom hon, till skillnad från mannen, vet vad de behöver 

Jag skulle kunna beskriva hur mina ex är som personer, vad som intresserar dem, gör dem glada, får dem att skratta, känna sig älskade etc.

Jag  kan sätta pengar på att de inte vet det om mig, trots att jag alltså är väldigt transparent, helt enkelt för att de inte har lyssnat. 

Du verkar vara väldigt fast och orubblig i din världsbild. Du verkar så övertygad om att dom tankar du har är ett slags facit över hur det är. Har du reflekterat över detta någon gång?
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Jason) skrev 2024-12-29 12:50:13 följande:
     Fast det personen säger, är väl rätt rimligt att anta. Att kvinnor faktiskt inte fungerar  på ett exakt likadant sätt. Utan att det handlar om personlighet snarare än ett kön.

Och om du inte tycker det. Innebär det ju faktiskt att personen har rätt. Du, ser på kvinnor precis så som TS skriver i sitt inlägg.
    Vill du också ha din världsbild bekräftad? 

Kvinnor fungerar inte på ett exakt likadant sett, det förstår vem som helst. Men TS hävdar i nästa mening att dom flesta män gör det.

En form av socialt spel/manipulation fortgår nog alltid i någon utsträckning av båda parter. 
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (E) skrev 2024-12-29 16:54:44 följande:

Återigen skrev jag om mina erfarenheter och konstaterade att det inte gäller alla män.

Nu hävdar du att jag har fel och du har rätt - det förstår vem som helst enligt dig. Du vill inte diskutera eller ställa följdfrågor utan enbart upprepa dina tolkningar av mitt inlägg och poängtera att jag har fel. Jag förstår inte det ala andra förstår enligt dig. 

Vem är det som vill få sin världsbild bekräftad egentligen? 

Jag är inte TS och representerar inte TS. 

Nä, insåg att du inte bar TS. Vilket av mina 2 påståenden funderar du kring?

1. Alla är olika, kvinnor som män?

2. Det förekommer alltid ett visst socialt spel i relationer?

• Anonym (God Jul)
    Anonym (Varsågod) skrev 2024-12-29 17:28:26 följande:

OK herrar, det här skulle jag vilja berätta för min son men känns lite väl freudianskt så ni får gåvan istället:

A. 9 av 10 ggr som en tjej blir tokkär i någon random fuckup så är det för att han är riktigt bra i sängen. Vi är ovana vid killar med skills och tenderar att balla ur mer eller mindre när vi stöter på någon.

B. ALLA KAN LÄRA SIG bli riktigt bra i sängen. Finns massa bra böcker och tekniker som enkelt kan läras in. Det är verkligen verkligen inte rocket science.

varsågod.

Det är ju jättebra, då kan ju tjejerna lära sig att bli bättre i sängen. Det är dom som oftast är mest passiva.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Sant) skrev 2024-12-29 17:48:24 följande:
    Jag tror tyvärr att du har rätt. Tyvärr för att tjejer/kvinnor slösar bort en massa tid och i värsta fall sitt liv på fuckboys när de istället kunde varit tydliga mot vettiga pojkvänner med vad de vill ha i sängen. Men tyvärr har vårt kön svårt för tydlighet på den fronten, ibland beroende på att vi inte vet själva vad vi behöver för att njuta fullt ut.
    Och för att vissa av de böcker du nämner lär ut fel saker, kvinnor är olika och det finns inget facit som stämmer för alla.
    Vad har fuckboys och badboys gemensamt? Dom är tydliga och tar kommandot Och rätt ego. Det rimmar dåligt med hur man i samhället vill att män ska vara.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-29 18:58:38 följande:

Och könskrigarna fortsätter att yla och fäkta. Inget konstruktivt i sikte och det är väl inte heller ert syfte. Tror att det skulle vara bättre för er att leva lite i verkliga livet och inte fastna i den bitterhet ni gillar att rulla runt i på FL i era offerkoftor.

Det hade kunnat vara underhållande om det inte varit för tragiskt.

Du har så rätt, det får jag ändå ge dig.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Sant) skrev 2024-12-29 19:01:21 följande:
    Det är ungefär vad jag menar - och det lärs inte ut i böcker... Det är inte heller det som män får höra att de ska göra. Vilket är tur och riktigt då alla män inte kan hantera att ta kommandot på rätt sätt. Vilket i sin tur skickar bollen till kvinnan som MÅSTE tala om vad och hur hon vill ha det.
    Kvinnor vill att det ska vara jämlikt, men dom vill ändå att män ska driva mer vid dating och sex tex 
Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?