• Anonym (Mol)

Är det okej att gå på bio med en kompis av motsatt kön när man inte är singel?

Tycker ni att det är okej att gå på bio ensam med en kompis av motsatt kön när man har en partner? Är det okej att en kvinna eller man som är upptagen går på bio med en kompis av motsatt kön? Hade ni accepterat det? Varför/varför inte 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att gå på bio med en kompis av motsatt kön när man inte är singel?
  • Anonym (...)

Jag hade inte accepterat det.
    Om han vill gå på bio kan han göra det med mig!

• cosinus

Absolut. Vi har ganska olik filmsmak. Så bättre han går med någon som vill se det han vill.

En bekant till oss båda (kvinna) frågade mig vid ett tillfälle om jag ville följa med henne på bio då hennes man inte ville se just den filmen hon ville se. Sa att jag inte heller gillar den typen av filmer men det gör min man. Så de gick tillsamman. 

• Hjelm

Men snälla.
    Har man en vän av motsatt kön ska man naturligtvis kunna göra vad som helst med denne som man även hade gjort med en vän av samma kön. Allt som faller inom vanlig vänskap, det vill säga inte av sexuell natur.
    Bio är ingen sexuell aktivitet vad jag vet.

• Anonym (Polly)

Absolut,själv åker jag på konsert med en manlig kollega för min sambo och jag har inte samma musiksmak .

• Anonym (B)

Det beror på vilken slags relation de har.

• Anonym (Sussi)

Jag är bara glad att min sambo har vänner som kan göra honom sällskap när han vill se filmer som jag inte vill se.

Vill man vara otrogen känns bio som ett väldigt opraktiskt sätt. Man vill väl vara ifred då, inte sitta inklämd bland en massa annat folk.

• Fiona M

Om man svarar nej är man förmodligen inte OK med att partnern har vänner av motsatt kön öht.

• Anonym (Omega)

Ja, om vissa förutsättningar är uppfyllda.
    1. det finns en naturlig anledning att gå på bio med denne kompis istället för sin ordinarie partner, t.ex. olika filmsmak
    2. ens ordinarie partner har blivit presenterad för denne kompis och kunnat göra sig en uppfattning omkring denne
    3. man är öppen omkring vilken annan kontakt man har med denne kompis

• Anonym (Jag tror det)

Jag tror jag hade vart ok med det om det skulle vara aktuellt. Inte för att jag egentligen känner att det är helt ok om han skulle göra det, men jag har samtidigt känslan av att det finns inte på kartan att han skulle vänstra oavsett vad. Han är helt såld på mig.

• Anonym (JB)

Hade självklart accepterat det. Min man gillar filmer jag inte är ett dugg intresserad av, han gick med ett kompisgäng för några månader sedan och hade han bara gått med en av tjejerna i gänget hade jag inte brytt mig. Hon har nördat ner sig i samma genre. 

Svar på tråden Är det okej att gå på bio med en kompis av motsatt kön när man inte är singel?