• Anonym (Ui)

Födelsetalen sjunker - ni som är i den åldern, väljer ni aktivt bort barn?

Jag har aldrig haft någon barnlängtan, det känns tvärtom helt fel för mig att skaffa barn. 

• Anonym (Ui)

Jag tror inte driften att föröka sig har försvunnit, jag tror bara att det är mer okej idag. Nuförtiden "finns" det ju fler homosexuella än för 100 år sedan, tidigare vågade man inte vara öppet gay. 

• Anonym (Ui)
    Anonym (X) skrev 2024-12-22 07:36:12 följande:
    Jag vet att det är provocerande, därför håller jag käften :) men de utan barn vet ju faktiskt inte vad de missar. Det går inte att jämföra med att träffa andras barn.
    Jag är väl medveten om vad jag missar, har många barn i mitt liv (har alltid haft) och deras föräldrar har såklart pratat mycket om alla känslor runt föräldraskapet. Det är dock inget jag saknar/längtar efter. Eftersom jag inte har barn vet jag ju inte hur det känns. Skillnad om man hade haft barn och sedan blivit av med dem.
    Det hade säkert varit superhärlig att haft barn, men för vissa av oss finns ingen längtan alls. Precis som med min sexuella läggning, det blev bara så. 
Svar på tråden Födelsetalen sjunker - ni som är i den åldern, väljer ni aktivt bort barn?