Födelsetalen sjunker - ni som är i den åldern, väljer ni aktivt bort barn?
Är 35 och kvinna. Jag har inga sjukdomar eller oroar mig för världen vi lever i. Jag vill bara inte ha barn. Det enda jag ser framför mig när jag försöker tänka mig in i hur det skulle vara att ha barn så ser jag inget positivt, utan bara en massa jobb och stress, mindre tid för mig och mitt, en kraftigt försämrad relation till min partner med mindre närhet och fokus på varandra, ännu sämre sömn än det jag redan har, mer prylar och mat som måste köpas, alla påtvingade rutiner som barn medför... En rätt så kaotisk tillvaro helt enkelt. Och då har jag bara fantiserat om ETT barn. Jag kan inte ens föreställa mig att ha 2 eller 3 barn!
Och hänger man här inne blir man ännu mer övertygad om att det bästa är att avstå barn.. Männen klagar på för lite närhet, kvinnorna gnäller över att dom har för mycket att göra och att männen inte hjälper till, för att inte tala om alla problem folk har med sina ungar..
Tack, men NEJ TACK!
Och då har jag inte ens nämnt att bära och föda barn,med alla problem och komplikationer det kan innebära..