Ärligt talet - tjänar ni så mycket pengar?
Nej. Jag löste vidare 2 år, tjänar 25800. Min sambo 38000, bilmekaniker.
Nej. Jag löste vidare 2 år, tjänar 25800. Min sambo 38000, bilmekaniker.
Så man tjänar sämre än gymnasieutbildning tydligen. Men bra för min sambo såklart. Trist bara.
Sen finns de personer som tjänar långt under existensminimum men ändå har råd med allt möjligt och deras familj på 4 personer äter för 1000 kronor i MÅNADEN och då äter de gott och lyxar till det. Deras fyra i centrala Stockholm kostar minsann 2000 kronor i månaden och det var inga problem alls att få den hyresrätten en sån kan alla få.
Då måste de äta nudlar och havregryn med vatten.
"Tjänar alla så mycket? Vårt hus är bara värt sex miljoner och vi är två arbetande vuxna i hushållet..."
Jag är ensamstående till tonårsbarn med dyra aktiviteter. Bor i en trea köpt för 1,8 efter att ha sparat till den i ganska många år, bodde tidigare i hyresrätt. Boende och barnaktiviteter äter upp det mesta av lönen, sparar 2-3-tusen per månad, plus att jag amorterar ungefär lika mycket.
Har en lön på 45 000, sex års högskoleutbildning och anser mig själv ha en bra lön och en god ekonomi. Men det är klart att jag kan hitta folk att jämföra mig med där jag skulle ses som fattig. Eller så låter jag bli och mår bättre.