Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Ärligt talet - tjänar ni så mycket pengar?

Ensamstående förälder till ett barn. Bor i lägenhet, hyran äter upp hälften av inkomsten. Jag får ut ca 20k rent per månad. Har underhåll och barnbidrag, det blir ca 4k till. Har inte rätt till bostadsbidrag pga för stort sparande som idag är ca 1,5 miljoner. Ungefär en miljon av detta kommer sig av en husförsäljning med vinst. En bil som drar rätt mycket diesel plus två parkeringsplatser kostar ca 2k per månad, lite mer om man tänker på försäkring och skatt. Inget sommarställe eller liknande, åker inte riktigt på semester utan mer att vi kanske en gång per år åker till min hemstad en vecka och det kostar väl ett par tusen då med bilen och mat på plats. Boende brukar vi ha gratis. Lyckas ofta spara ett par tusen per månad eller så. Jag är van att leva billigt sedan barnsben så jag ändrar inte mina vanor bara för att jag har fast inkomst, det är nog det som gör att jag kan spara en del.

Jag undrar verkligen vad andra jobbar med som påstår att de har dessa inkomster som du nämner ts. När jag frågar dem i sådana där trådar så får man aldrig något riktigt svar, eller så jobbar de med något som är väldigt krävande, t ex advokater, läkare eller avancerade ingenjörsyrken, ibland något inom IT.

• Anonym (Jag)
    Studentpappa skrev 2024-12-21 21:03:52 följande:
    En bil men två p-platser? Hur hänger det ihop? 
    En hemma och en på jobbet. Hemma kostar 150 kr och den vid jobbet 900 kr per månad.
  • Anonym (Jag)
    Studentpappa skrev 2024-12-21 21:12:11 följande:
    Aha, trist att behöva pröjsa så mycket vid kneget!
    Ja =/ När det är varmt och barbacke cyklar jag till jobbet, men vintertid funkar det inte. Ska släppa av ett barn på skola längs vägen också. Jag tror att jag kommer att kunna säga upp platsen till 1 april kanske, annars senast 1 maj. Men det blir ju några tusen på ett år.
Svar på tråden Ärligt talet - tjänar ni så mycket pengar?