Kan man ta hjälp av AI för att skriva en text och fortfarande se det som sin text?
Hej!
Jag har funderat lite kring hur man ser på det med att använda sig av AI för att ta hjälp för att skriva en text.
Med AI skulle man kunna få hjälp med att strukturera sin text samt med förbättrade formuleringar. Jag tänker att om man vill att en text ska bli så bra och informativ som möjligt så skulle AI kunna hjälpa en. Tex att man skriver en text med egna ideer som är klar men att man låter AI justera strukturen och en del formuleringar men att huvud konceptet är detsamma.
Jag gjorde det för att ändra strukturen samt så fler texten mer flytande, men ändrade tillbaka den igen då jag ville ha ord som jag själv använder. Dock blir texten klart annorlunda då den texten blev främst mer strukturerad samt så flöt det klart bättre.
Jag är lite oenig kring detta då jag vet att jag inte hade fått till det med struktur och flytet men själva huvudsyftet kom fram så som var menat. Texten är var i syfte att göra mig själv samt andra medveten om ämnet, så tanken var kanske så få till det så bra som möjligt.
Vad tycker ni kan man fortfarande se texten som sin egen? eller ses det som omoraliskt då man har tagit hjälp?
Dela gärna med er av era tankar!