Inlägg från: Anonym (Ts) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ts)

Maktförhållanden mellan lärare och student

Jag har en lärare på universitetet som ofta uttrycker sig mycket rasistiskt, hen berättar för oss studenter att vi ska se upp för vissa för att dom misstänks för fusk, läraren kan även berätta om saker jag vet är 100% sekretess på. 

Utöver detta så håller läraren en mycket låg kvalitet på sin undervisning. Oftast har läraren inte själv koll på vad hen ska prata om utan kan börja berätta privata historier om sitt egna liv istället för att prata om det innehåll vi ska prata om. Sen skojar hen bort detta med att hen nog har någon bokstavskombination. 

Det jag känner är att vi ska ha denna lärare i 4,5 år och är vår huvudlärare. Med vi har lite möjlighet att påverka eller sätta ner foten. Hen har kuggat folk och fryser ut folk som säger ifrån. Hur gör man? 

• Svar på tråden Maktförhållanden mellan lärare och student
  • Anonym (Ts)
    Anonym (M) skrev 2024-12-20 12:34:32 följande:

Men det måste väl finnas någon rektor eller studievägledare ni kan vända er till?

Folk är ju rädda för konsekvenserna. Att inte bli godkända. Flera studenter har blivit kuggade på tentor för att dom sagt ifrån. Det här blir ju en rejäl maktobalans. Även ett problem när personen är kursansvarig för hela programmet. Så vi vågar helt enkelt inte men många kommer byte universitet redan efter jul. 
Svar på tråden Maktförhållanden mellan lärare och student