Ni som tycker Regeringens politik är bra snälla förklara hur ni tänker
En politisk övertygelse måste vila på en grund av värderingar. Dessa värderingar diskuteras sällan här. Varför är det så?
En politisk övertygelse måste vila på en grund av värderingar. Dessa värderingar diskuteras sällan här. Varför är det så?
Nu är du lite ologisk, tycker jag. Det fins inget perfekt parti för någon att välja, det måste ju du förstå?. Jag är inte förtjust i Morgan, det har du helt rätt i. Å andra sidan har inte Strömmer heller övertygat. Man alltid får välja vad man tycker är viktigast.
För mig är det partiledaren och statsministern och jag tror på Magdalena , för hon är mest kompetent och pragmatisk, av de tillgängliga statsministerkandidaterna.
Jag är besviken på Moderaterna, för de har en tendens att alltid prioritera skattesänkningar, framför investeringar. Jag vill se mer statliga investeringar, som kan sätta fart på hjulen i samhället och ge tillväxt för både företag och individer..
Jag vill inte ha skattesänkningar och inte heller stora skattehöjningar, därför hoppas jag på en pragmatisk mittenregering med Magdalena som statsminister.
Att rösta på SD är omöjligt för mig. De är för bakåtsträvande, bla.
Värderingar och äldreomsorg
Där S-regeringen till stor del använde vården och omsorgen som ett integrationsverktyg så kräver nuvarande regeringen språkkrav och obligatoriska bakgrundskontroller för de som söker dessa jobb.
Jag föredrar den nuvarande regeringens sätt att se på saken.
Det här är för övrigt "kompetenta Magdalena" när hon ska diskutera SD:s valmanifest med Oscar Sjöstedt i Aftonbladet TV:
"Ja där?!"
-
x.com/DABoooomB/status/1873721116277305548
Och något den nuvarande regeringen gör bra:
Nu börjar bygget av den första nya reaktorn i Sverige på 40 år!
.
.
Det hade aldrig hänt med Miljöpartiet och Centerpartiet vid makten
Det här är något som den här regeringen gör bra.
Myndigheter måste gå genom och motivera kostnader för kommunikation.
"All skattefinansierad verksamhet skall fokusera på kärnuppgifter"
-