Anonym (några) skrev 2024-12-30 11:47:23 följande:
Så du kan inte komma på någon av de tio punkter jag gav som du anser att "kompententa Magdalena" gjorde bättre med sitt S de senaste åtta åren som de satt vid makten?
Och ändå tänker du rösta på S i nästa val och kanske få Morgan Johansson som justitieminister på löpet?
Du "röstade på M" i senaste valet och blir arg när M sedan genomför de skattesänkningar de i valrörelsen lovade genomföra.
Du anser att brottskämning är det viktigaste för dig men är irriterad för att "det går för sakta" - precis som SD - men du vill inte rösta på SD för att de skall kunna speeda upp processerna.
Antalet skjutningar minskar och polisen berömmer den nuvarande regeringen och Gunnar Strömmer för att de inför lagar och reformer som faktiskt gör positiv nytta - men du vill hellre ha S med Morgan Johansson som justitieminister trots att S motarbetar alla dessa reformer som polisen berömmer regeringen för.
Det låter inte helt konsekvent kan man tycka
Nu är du lite ologisk, tycker jag. Det fins inget perfekt parti för någon att välja, det måste ju du förstå?. Jag är inte förtjust i Morgan, det har du helt rätt i. Å andra sidan har inte Strömmer heller övertygat. Man alltid får välja vad man tycker är viktigast.
För mig är det partiledaren och statsministern och jag tror på Magdalena , för hon är mest kompetent och pragmatisk, av de tillgängliga statsministerkandidaterna.
Jag är besviken på Moderaterna, för de har en tendens att alltid prioritera skattesänkningar, framför investeringar. Jag vill se mer statliga investeringar, som kan sätta fart på hjulen i samhället och ge tillväxt för både företag och individer..
Jag vill inte ha skattesänkningar och inte heller stora skattehöjningar, därför hoppas jag på en pragmatisk mittenregering med Magdalena som statsminister.
Att rösta på SD är omöjligt för mig. De är för bakåtsträvande, bla.