Julen är förstörd!!
Varför är det jobbigaste att pappan har barnen under julen?
Jag tänker att det ÄR ju just det du behöver dvs avlastning och att barnen kanske ändå får den där julkänslan som du vill att dem ska få?
Säger inte detta av ondo utan för att vinkla allt det svåra till att i allt det jobbiga så finns det ljusglimtar som är värda att ta fasta på, för din och barnens skull❤️
De äldre barnen kan du prata med, de mår säkert bättre av din uppriktighet istället för att känna att något inte känns bra hemma ( och med dig) och skapar mer oro.
Tala om hur allt ligger till och att ni tar igen ALLT när det blir bättre tider och trösta med att detta är tillfälligt och inte för alltid. Viktigt att inge HOPP hos barnen.
Jag har själv varit i det svarta hålet ekonomiskt då jag drabbades av stora ekonomiska oväntade utgifter och fick det mycket svårt att gå ihop, berättade om läget för mina barn och trots att en inte hade hela helheten så såg dem en gladare mamma när sanningen kom fram.
Jag är dessutom ensamstående och pappan finns inte med oss.
Julen är så laddad och jag förstår dig att man vill ge dem allt de är vana vid, men livet är oförutsägbart ibland, det bara är så.
Ta hjälp av din man, ta hand om dig och unna dig att VILA.
Ta igen det ni missar när förutsättningarna blir bättre för dig.
Detta varar inte för alltid.
Det viktigaste är trots allt att ni kan mätta era magar, vila dig och att du får en ekonomisk trygghet i slutänden.