Inlägg från: Anonym (Omtanke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Omtanke)

Julen är förstörd!!

Det här gör riktigt ont av att läsa. Du SKA absolut inte känna dig värdelös. Vem som helst kan bli sjuk närsomhelst. Även om en del tror att dom är odödliga.

Har du någon möjlighet att kunna låna av någon släkting? Eller vän? Vissa kommuner och olika organisationer hjälper till med matkassar och lite julklappar till jul. Jag skulle se om det finns något sådant. Södertälje kommun delade till exempel ut matkassar till folk idag , med julmat.   Det är bedrövligt och ovärdigt ett land som Sverige. I denna grupp fanns även pensionärer kan jag berätta. Så det är många som kämpar just nu.

Kan även finnas FB grupper som hjälper till att samla in julklappar, gåvor och mat till folk som har det knapert.

Tyvärr har liknande situationer som din, blivit allt vanligare. Ännu värre med denna regering. Det är dom som förstör välfärden och ser till att det blir i princip omöjligt att få sjukersättning. Inte ens cancer är godkänd ursäkt. I nästa val rösta inte på något borgerligt parti. Om du vill få det bättre. Dom är bara intresserade av en grupp I samhället ,och så har det alltid varit .

Tänk på att julen handlar om gemenskap med och att man ska umgås. Det kanske finns något event under julafton som kommunen ordnar med. Jag hoppas att det löser sig för dig. Och att du och dina barn får en fin Jul oavsett. Och att 2025 blir bättre för dig.

Svar på tråden Julen är förstörd!!