Inlägg från: Anonym (Anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym)

Min man vill knappt inte ha sex längre

Vi har varit tillsammans i 1,5 år och bor ihop på halvtid sen ett halvår tillbaka. 
    I början kunde vi bara träffas 1 gång i veckan pga jobb men nu ca tre gånger då vi bor ihop. Första tre månaderna hade vi mycket sex ihop och experimenterade mycket.
    Han var omättlig och jag har inte varit med om att njuta med någon så mycket.
    Sen helt plötsligt var han trött, skulle upp tidigt osv. Och sen har det blivit mindre o mindre.
    Han säger att han inte vill ha sex om han inte känner att han kan prestera pga trötthet. Han har sagt att man ska längta.
    Han har sagt att sex inte är det viktigaste.
    Men låter som svepskäl i mina öron då vi redan ses så pass sällan. Om vi träffas tre dagar på en vecka kan det utebli alla dagar. Vi är runt 40 men man slutar väl inte ha sex för det? Han är väldigt kärleksfull i övrigt, säger han älskar mig vill hålla om när vi ska sova.
    Det är inte att jag måste ha sex utan att jag vill att han ska vilja. Jag försöker prata med honom men kommer ingenvart.

• Svar på tråden Min man vill knappt inte ha sex längre
  • Anonym (Anonym)

Jag försöker prata om det så gott det går...men han kommer bara med nya anledningar. Han tycker det är viktigare med andra saker som mys ,skratt, tillgivenhet,gemenskap om man ställer det mot sex. Men måste man välja tänker jag? 
    Jag vet att det inte var så med hans första tjej som han hade innan mig. Henne sa han aldrig nej till. Men då menar han att han var yngre och orkade mer. 
    Å andra sidan jobbade han mer då. Så jag ser ingen logik. Jag känner det bara som att han tröttnat på sex med mig och gått in i nån slags vänskapskänslor med mig men att han kanske inte själv är klar över detta.
    Jag blir hursomhelst ledsen. Som att jag inte duger längre. Att han inte upplever mig attraktiv eller sexet särskilt skönt. Han är otroligt kärleksfull och jag tvivlar inte på att han älskar mig. Jag funderar bara på om det inte är förälskelsekärlek utan vänskapskärlek. 
    Vi har ju sex men det är som att han vill ha en trigger...Att jag klär mig på ett visst sätt..att vi pratar snuskigt. Tidigare kunde vi ha spontansex mitt på dagen...på köksbordet, i verkstan. Men det har vi aldrig nu. Allt sånt ha succesivt försvunnit. 
    Jag känner mig inte normal...Som vill ha sex varje gång vi ses. sen vill jag ju inte pressa honom med detta...då blir det kanske att han känner sig tvingad och då dör väl all eventuell lust helt.

• Anonym (Anonym)

Jag är ny här och hittar inte hur jag ska svara enskilda??

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 14:12:23 följande:

Stress eller att kvinnan inte tar hand om sig på samma sätt är nog dom vanligaste orsakerna till att män tappar sexlust.

Jag har inte förändrats till det sämre. Han är inte mer stressad nu än i början.🙂
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-12-20 14:21:00 följande:

Jag försöker prata om det så gott det går...men han kommer bara med nya anledningar. Han tycker det är viktigare med andra saker som mys ,skratt, 

om man ställer det mot sex. Men måste man välja tänker jag? 
    Jag vet att det inte var så med hans första tjej som han hade innan mig. Henne sa han aldrig nej till. Men då menar han att han var yngre och orkade mer. 
    Å andra sidan jobbade han mer då. Så jag ser ingen logik. Jag känner det bara som att han tröttnat på sex med mig och gått in i nån slags vänskapskänslor med mig men att han kanske inte själv är klar över detta.
    Jag blir hursomhelst ledsen. Som att jag inte duger längre. Att han inte upplever mig attraktiv eller sexet särskilt skönt. Han är otroligt kärleksfull och jag tvivlar inte på att han älskar mig. Jag funderar bara på om det inte är förälskelsekärlek utan vänskapskärlek. 
    Vi har ju sex men det är som att han vill ha en trigger...Att jag klär mig på ett visst sätt..att vi pratar snuskigt. Tidigare kunde vi ha spontansex mitt på dagen...på köksbordet, i verkstan. Men det har vi aldrig nu. Allt sånt ha succesivt försvunnit. 
    Jag känner mig inte normal...Som vill ha sex varje gång vi ses. sen vill jag ju inte pressa honom med detta...då blir det kanske att han känner sig tvingad och då dör väl all eventuell lust helt.

Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-12-20 08:43:34 följande:

Ibland är det mer intensivt när det är nytt. Ibland tröttnar en del på att ha sex ofta. Han kanske tömmer lite för mycket med egen hand. Så svårt att veta.
    Ni behöver nog kommunicera mera ingående om det om du ska få riktiga svar från honom.

Nej, de flesta slutar inte ha sex vid 40. För många börjar det riktigt bra sexlivet efter 40. Många, som kan, fortsätter även upp i äldre åldrar som 80+... om inte sjukdomar och fysiska men sätter stopp.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Bocken) skrev 2024-12-20 13:38:51 följande:
    Det som låter skumt är att han "helt plötsligt" var trött och skulle upp tidigt. 

Det låter ju mest som svepskäl, om det inte var så att han t ex bytte jobb och fick nattskiftet eller liknande.

Han har antingen:
    1. Tröttnat på dig sexuellt
    2. Tömmer någon annanstans
    3. Fått en könssjukdom (av någon annan) och nu måste han vänta tills penicillinkuren har verkat klart innan han kan ha sex med dig igen.

Har ni kondom när ni har sex? I så fall kan du ju stryka alt 3. Kondom kan även vara extremt avtändande. Funkar i början när man träffar någon ny, men sedan blir känslan för dålig så att det inte är värt det.
    Nej ingen könssjukdom. Vi har ju sex ibland fast betydligt glesare. Inte kondom. Han går upp tidigt och jobbar till sent hemma på gården så rätt osannolikt att han skulle orka/hinna med någon annan. Han har autism och är ibland obetänksamt ärlig. Men han har nog på sätt och vis lärt sig att vissa saker ska man inte diskutera med kvinnor.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-20 20:44:53 följande:
    Då är det nåt annat. Svårt att spekulera i. Vad tror du själv att det kan bero på?
    Med tanke på hur mkt det var första tiden...Så är det jättekonstigt att han nu säger att sex inte är det viktigaste i ett förhållande. När vi väl har sex är det ju jättebra.jag tycker han kunde kommunicerat detta bättre med mig. När han började känna mindre för sex . Nu känns det som att han kanske haft sex men egentligen inte velat. Har tänkt att hans autism spelar in...men jag vet också att det var annorlunda med hans ex.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-12-20 08:43:34 följande:

Ibland är det mer intensivt när det är nytt. Ibland tröttnar en del på att ha sex ofta. Han kanske tömmer lite för mycket med egen hand. Så svårt att veta.
    Ni behöver nog kommunicera mera ingående om det om du ska få riktiga svar från honom.

Nej, de flesta slutar inte ha sex vid 40. För många börjar det riktigt bra sexlivet efter 40. Många, som kan, fortsätter även upp i äldre åldrar som 80+... om inte sjukdomar och fysiska men sätter stopp.

Skrev en kommentar till dig men den hamnade någonstans i flödet. 🙄
Svar på tråden Min man vill knappt inte ha sex längre