Inlägg från: Anonym (Mensan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mensan)

Mens på jul

Givetvis är mensen sen och lär väl dyka upp precis lagom till jul. Ska fira med sambons sida för första gången så ingen bra tajming. Rent allmänt när jag hälsar på hos folk har jag märkt att många inte har sophink i badrummet. Har ni tips på vart man ska lägga använda mensskydd annars? 

• Svar på tråden Mens på jul
  • Anonym (Mensan)
    Anonym skrev 2024-12-19 20:36:54 följande:

Man tar med sig bindor och en plastpåse i handväskan.
    Den använda bindan lägger man i plastpåsen.
    Plastpåsen förvarar man i handväskan till man kommer hem.

Känns lite suspekt att ta med väskan in på toan? Annars väldigt bra tips! Får nog se till att ta på mig byxor med bra fickor och ha det där helt enkelt. Ska bara vara där under dagen så förhoppningsvis stinker det inte mensblod runt mig om jag har det i en knuten liten påse i byxo. 
  • Anonym (Mensan)
    Anonym (Kopp) skrev 2024-12-20 00:57:14 följande:

Köp en menskopp. Problem solved :)

Hur länge kan den sitta i? Vi kommer nog vara där mellan ungefär 14-21 ungefär och lägg till runt en halvtimme i resväg. 
  • Anonym (Mensan)
    Anonym (S) skrev 2024-12-20 08:16:23 följande:
    Känns det inte mer suspekt att plocka fram en binda från väskan som du har hängande vid stolen?
    Går väl smyga ner i BHn. Kommer vara barn där från typ 5 års åldern och de är ju alltid så nyfikna av sig och lär väl undra varför jag tar med väskan in på badrummet. 
  • Anonym (Mensan)
    Anonym (Beats) skrev 2024-12-20 13:21:58 följande:

Varför inte ha medicin till hands för de gånger man vill skjuta upp mensen?

Mensen var beräknad för två dagar och sällan sen, men väntar fortfarande så definitivt inställ på att den oturligt kommer börja precis lagom till att vi ska åka, typ. 
  • Anonym (Mensan)

Idag kom äntligen mensen så har iallafall två heldagar hemma kvar och mesta av mensvärken bör ha hunnit försvinna hoppas jag för det är inte heller kul att sitta på julbord med magont och illamående. 

Svar på tråden Mens på jul