• Anonym (M)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Anonym (Mamma) skrev 2024-12-18 23:45:33 följande:

Jag sa ju att jag sa emot, men de tror mig inte.

Vadå sa emot? När sa du emot? Då visste du ju om det men agerade inte själv. Du skulle ha orosanmält och tagit hjälp av soc. då om du inte fick kontroll över situationen på egen hand
  • Anonym (M)
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-20 23:44:07 följande:
    Vill inte vara dömande men, lepheton är narkotikaklassat läkemedel som ges på recept. Hade nog aldrig vågat ge det till någon minderårig utan läkarordination. Många läkemedel skrivs ut baserat på ålder, vikt och andra faktorer. Hade kanske vågat ge det till en fullt frisk jämnårig men hade ändå känts "inte rätt". Men förstår att din dotter mådde dåligt. Tur det gick bra🌸🙏 man bör alltid tänka på att aldrig ge receptbelagda mediciner avsedda till en själv till någon annan. En läkare skriver ut och tänker Som sagt på vikt ålder andra läkemedel sjukdomar med mera. Annars hade de kanske inte varit just receptbelagda. Speciellt inte narkotikaklassade.
    Läkare verkar ändå inte bry sig så mycket utan skriver gladeligen ut även om det egentligen inte passar för personen. Det är iallafall min erfarenhet. De typ skiter i ens betänkligheter och man får ingen förklaring till varför det ändå är ok.
Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn