• Anonym (Mamma)

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Så nu har jag tydligen blivit det, hela grejen är så sjuk. Det är melatonin det gäller. Jag säger emot, men låter inte som de tror mig. Vad kommer hända tror ni? Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn
  • Anonym (Mamma)

Jag sa ju att jag sa emot, men de tror mig inte.

• Anonym (Mamma)
    Anonym (J) skrev 2024-12-18 23:53:14 följande:
    Så du har inte gjort det eller vadå? 
    Pappan har gett, men han sa till dem att det var jag. De tror mig inte.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (J) skrev 2024-12-18 23:55:28 följande:
    Aha, men vems var medicinen då? Din? 
    Jag vet inte vems. Vi är skilda.
  • Anonym (Mamma)
    Lynx123 skrev 2024-12-19 06:56:03 följande:

Så ni tar båda receptbelagt melatonin och du vet inte vems burk den kom ifrån? Och du hade ingen aning om att pappan gjorde såhär? Hur gammalt är barnet? 

Ingen av oss tar det. Det är någon av hans kompisars eller nåt. Barnet hade varit hängig på förskolan och pappan sa då att hen fått melantonin, "så det är nog en biverkning av det", när de frågade. När de ifrågasatte varför, sa han att det var jag som gett. Barnet kan inte säga emot.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (S) skrev 2024-12-19 08:22:05 följande:
    Men pappan måste ju veta var barnet har fått melatoninet ifrån! Annars hade han inte kunnat säga att det var just ett sådant piller.
    Klart pappan vet och han hade inga problem att säga till mig att han "fått några tabletter att prova med", men när han insåg allvaret skyllde han plötsligt på mig och spelar dum.
  • Anonym (Mamma)
    Aliona skrev 2024-12-19 08:37:34 följande:

Men det måste väl vara rätt lätt att bevisa. Du säger att ni är skilda och att pappan lämnade på förskolan. Om det hände på pappans dagar, hur skulle du så kunnat ge barnet medicinen? Eller hade barnet sovit hos dig? 

Sen förstår jag inte riktigt hur det hänger ihop. Du vet att just det här melatoninet är receptbelagt, men du vet inte vilket det är eller var det kommer ifrån? 

Jadu, jag har redan påpekat det, men de verkar inte ta in det. Nej jag vet inte vem han fått det ifrån.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (H) skrev 2024-12-19 09:03:35 följande:

Varför startar du en ny tråd om detta? 

Har ingen annan.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 09:05:37 följande:
    Du kan köpa melatonin receptfritt också. Kan ju vara så han fick tag på det.

Att soc pressar dig är ju egentligen inget konstigt. De pressar säkert pappan också utan att du vet om det. Blåneka och berätta att det är pappan som gett det. Har de inga bevis på att det är du så borde det läggas ner även om du känner att du har blickarna på dig.

Det viktiga är kanske inte vem som gett det. Utan att det inte sker igen oavsett vem som gav. Det var ju inte cyanid ungen fick.
    Nej det är inte receptfritt.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (H) skrev 2024-12-19 09:11:10 följande:
    Troll.
    Nej.
  • Anonym (Mamma)
    Aliona skrev 2024-12-19 09:20:16 följande:

Men hur vet du vilken medicin det är då? 

Han berättade ju, sa att han fått några tabletter och att det fungerade jättebra, så nu ska han försöka få läkare att skriva ut det.
  • Anonym (Mamma)
    Aliona skrev 2024-12-19 09:22:57 följande:
    Hon ska naturligtvis inte påpeka att det är pappan som gett medicinen om hon inte vet att så är fallet. Hon ska enbart informera att hon inte har någon receptbelagd melatonin utskriven till henne och att den aktuella natten sov barnet hos pappan. 
    Jag vet ju att det är så.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Vem anmälde?) skrev 2024-12-19 09:50:09 följande:

Vem har anmält till soc?

Melatonin finns att köpa receptfritt men blir billigare med recept.
    Hur mycket fick barnet? många barn har melatonin för att kunna sova men man får ju inte ge för mycket. 
    Själva melatoninet är inte farligt men om barnet fått för stor dos är det ju inte bra.
    Eftersom någon har anmält måste det ju vara någon som vet eller tror att barnet påverkats av melatoninet på ett dåligt sätt.

Man kan få alvedon också på recept precis som melatonin men själva medicinen finns att köpa receptfritt. Men rätt dos ska självklart ges och till barn är det jätteviktigt!
    Står ju på förpackningen hur mycket barn resp vuxna får ta.

Förskolan.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (Vem anmälde?) skrev 2024-12-19 10:03:29 följande:
    Ok vem berättade det för dom då?
    Har dom frågat hur mycket melatonin barnet fick?

Man ska givetvis aldrig ge någon annans medicin, nu vet man inte hur mycket barnet fick men själva melatoninet är ju inte farligt utan finns naturligt i kroppen och både vuxna och barn tar det men med rätt dos givetvis.

Har själv en son med autism som får melatonin för att kunna somna.
    Vi får det förstås på recept och blir då ingen kostnad eftersom han är barn men samma finns ju att köpa på apoteken.
    Pappan, men han sa att det var jag som gett. Soc ja, jag säger att jag inte vet för jag har inte gett någon.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (r) skrev 2024-12-19 16:24:39 följande:
    Jaha, så det är ett vanligt scenario?
    Hur ska jag veta det? Det är oavsett inte min tråd och det känns väldigt fånigt att behöva intyga er om det.
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (r) skrev 2024-12-19 17:15:41 följande:

För att det är. Ungefär som vi vet att du spammar i trådar.

Att fråga kan inte vara så jättefarligt. TS hade t.om kunnat använda tråden som bevis.

Men när folk frågar och insisterar trots att man säger nej, det är irriterande. Hur ska jag använda den som bevis?
Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn