• Aliona

Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn

Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:14:55 följande:
    Ingen av oss tar det. Det är någon av hans kompisars eller nåt. Barnet hade varit hängig på förskolan och pappan sa då att hen fått melantonin, "så det är nog en biverkning av det", när de frågade. När de ifrågasatte varför, sa han att det var jag som gett. Barnet kan inte säga emot.

Men det måste väl vara rätt lätt att bevisa. Du säger att ni är skilda och att pappan lämnade på förskolan. Om det hände på pappans dagar, hur skulle du så kunnat ge barnet medicinen? Eller hade barnet sovit hos dig? 

Sen förstår jag inte riktigt hur det hänger ihop. Du vet att just det här melatoninet är receptbelagt, men du vet inte vilket det är eller var det kommer ifrån? 

• Aliona
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 08:59:09 följande:
    Jadu, jag har redan påpekat det, men de verkar inte ta in det. Nej jag vet inte vem han fått det ifrån.

Men hur vet du vilken medicin det är då? 

• Aliona
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 09:05:37 följande:
    Du kan köpa melatonin receptfritt också. Kan ju vara så han fick tag på det.

Att soc pressar dig är ju egentligen inget konstigt. De pressar säkert pappan också utan att du vet om det. Blåneka och berätta att det är pappan som gett det. Har de inga bevis på att det är du så borde det läggas ner även om du känner att du har blickarna på dig.

Det viktiga är kanske inte vem som gett det. Utan att det inte sker igen oavsett vem som gav. Det var ju inte cyanid ungen fick.
    Hon ska naturligtvis inte påpeka att det är pappan som gett medicinen om hon inte vet att så är fallet. Hon ska enbart informera att hon inte har någon receptbelagd melatonin utskriven till henne och att den aktuella natten sov barnet hos pappan. 
  • Aliona
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-19 09:25:17 följande:
    Jag vet ju att det är så.
    Hur vet du det? 
  • Aliona
    Anonym (Toker) skrev 2024-12-19 09:28:32 följande:
    Pappan hade ju sagt det till henne att han gett barnet medicinen. Klart TS kan säga det.

Han tyckte väl det var en smart lösning då som han var stolt över, därför han berättade. Men när han förstod att det inte var så bra så la han över ansvaret på modern. Inte så snyggt, men antagligen fattar han att inte göra om det.
    Då ska hon säga att pappan har sagt att han ger melatonin till barnet. Man ska vara försiktig och säga bara det man faktiskt vet, och vad hon vet är att han har sagt det, inte att han gjort det. 
Svar på tråden Socanmäld för att ha gett receptbelagd medicin till barn