• Anonym (Hello)

Orolig och nojig exakt hela tiden

Jag och min pojkvän har träffats i 7 månader ungefär.
    I början av vår relation, vilket inte alls är ovanligt egentligen, hände de lite saker mellan oss som gjorde några smällar på tilliten för varann.
    både han och jag.
    Vi träffades genom jobbet och han har en rätt så flörtig och charmig personlighet, jag likaså. men våra känslor ligger bara för varandra, så vitt jag vet iallafall.

Jag tycker om honom och han tycker om mig.
    Problemet är bara att jag nästan alltid går runt med en olustig känsla i kroppen och magen, och tankar som snurrar runt allt jämnt.
    Ibland känns de som jag känner honom, och ibland undrar jag om jag verkligen gör det. Han har ljugit för mig förut, förmodligen för att inte såra mig, men också på ett sätt för att skydda sig själv.. och det har gjort mycket skada för min del, som generellt är väldigt misstänksam som person. Eller vaksam skulle jag nog kanske kalla det.

kan jag bygga på den här relationen, eller är det bättre att avsluta det? Finns det någon framtid om tilliten redan är skakad? 
  • Svar på tråden Orolig och nojig exakt hela tiden
  • Anonym (Myra)

Alltså det beror på tycker jag. Han måste ju få dig att känna dig speciell, trygg och få dig att känna att han är dig trogen. Att gå runt med oro hela tiden känns inte så tryggt eller seriöst. Sen finns det vissa personer som känner oro, misstänksamhet, osäkerhet gentemot sin partner och relation utan direkt anledning. Då får man kanske jobba med sig själv, svartsjuka, osäkerhet eller vad det nu kan vara. Finns inte så mycket information i din text.

• Anonym (Hello)
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-18 23:13:26 följande:

Alltså det beror på tycker jag. Han måste ju få dig att känna dig speciell, trygg och få dig att känna att han är dig trogen. Att gå runt med oro hela tiden känns inte så tryggt eller seriöst. Sen finns det vissa personer som känner oro, misstänksamhet, osäkerhet gentemot sin partner och relation utan direkt anledning. Då får man kanske jobba med sig själv, svartsjuka, osäkerhet eller vad det nu kan vara. Finns inte så mycket information i din text.

Jo jag vet, men hur får egentligen en person en annan att känna sig trygg? 

Idag med våra mobiler är det otroligt lättillgänglig att vara otrogen. Han är inte heller typen som pratar med grabbarna om saker han gör. han är smart den här killen. Det oroar mig. 
    Jag skulle enkelt kunna vara otrogen jämnt om jag hade velat. o de är ju samma för han i slutändan? 
    Får ofta problem med infektioner där nere efter vi legat. 

vilket har gett mig mycket hjärnspöken 

• Anonym (Hello)
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-18 23:13:26 följande:

Han är också jätte dåligt på att uttrycka sin kärlek i ord eller text. 
    han är snäll och så men uttrycker sällan Hans innersta känslor.
    jag har alltid varit extremt duktig i text, jag har skrivit mycket böcker och sång när jag var liten, uttryckte mycket tankar och känslor ner på papper, för jag hade inte så mycket annat?
    Hans brist på bekräftande ord har gjort att jag många gånger varit nära på att lämna. 

bara då när jag nästan lämnar uttrycker han vad han känner för mig. Det gör mig ledsen 

• Anonym (Myra)

Jo men då kan ju vi alla egentligen vara otrogna hur som helst om man tänker på det sättet, alltså med mobiler osv. Jo men han kan få dig att känna dig trygg genom att t.ex bekräfta dig, visa att du är mycket viktig för honom, prioritera dig osv. Vad för infektioner får du? Får du t.ex klamydia så är han ju absolut otrogen eller menar du svampinfektion? Vad har han gjort dig som gör dig så osäker och misstänksam? Nej alla är inte bra på att uttrycka sina känslor i ord men då kanske i handling? Tycker inte han ska få dig att gå runt och må dåligt i alla fall.

• Anonym (Myra)

Inte bra för psyket och hälsan.

• Anonym (Hello)
    Anonym (Myra) skrev 2024-12-18 23:48:44 följande:

Jo men då kan ju vi alla egentligen vara otrogna hur som helst om man tänker på det sättet, alltså med mobiler osv. Jo men han kan få dig att känna dig trygg genom att t.ex bekräfta dig, visa att du är mycket viktig för honom, prioritera dig osv. Vad för infektioner får du? Får du t.ex klamydia så är han ju absolut otrogen eller menar du svampinfektion? Vad har han gjort dig som gör dig så osäker och misstänksam? Nej alla är inte bra på att uttrycka sina känslor i ord men då kanske i handling? Tycker inte han ska få dig att gå runt och må dåligt i alla fall.

Menar inte könsjukdomar, utan tex BV eller svamp?. Tråkigt och jobbigt att fundera så mycket. Han visar mig rätt så bra i handling men inte alltid. Han har humör den här kilen så de beror lite på hur han själv känner i stunden 
  • Familjesus

Jag fattar ju att hjärnan ibland lever sitt eget liv och inte alltid fungerar som man själv önskar.

Men jag tänker att det ju helt meningslöst att gå runt och vara orolig för otrohet. Vill ens partner vara otrogen så finns det ju oändliga möjligheter. Och du kan ju inte förbjuda honom att vara det. En relation är ju per definition ensidig. Din partner kan lämna dig imorgon och du kan inte göra något åt det.

Det blir ju olidligt att gå runt och oroa sig över saker som du inte kan påverka!

Däremot har man förhoppningsvis en god kommunikation och kan be sin partner om bekräftelse på det sätt man behöver för att känna sig trygg. Där är vi ju olika och om din partner har omsorg om dig så borde han kunna bemöda sig att möta dig i det.

• Anonym (K.o)

Det finns inte tillräckligt med information i din text för att man egentligen ska kunna säga desto mer, men:

-  I princip alla äger ju en mobiltelefon idag, så i sådana fall kommer du ju aldrig att känna dig trygg. Vem som helst kan vara otrogen, när som helst, om personen vill det. Personer som vill vara otrogna kommer inte att avstå bara för att de har en partner som är nojig och orolig för att det ska hända. De som vill vara otrogna kommer att vara otrogna och du kan inte göra så mycket åt den saken. Du kan inte styra över hans handlingar. Det finns aldrig några garantier och det är skitjobbigt, men det är något som du måste lära dig att leva med. 

Antingen litar du på honom, eller så gör du inte det. Om du inte alls litar på honom så blir det svårt. Du säger inte vad det var som hände mellan er, så det är svårt att veta om det finns en rimlig anledning till din oro (för i sådana fall är det han som måste försöka vinna tillbaka din tillit och visa dig att han menar allvar), eller om det handlar om din egen osäkerhet - och då är det du som måste jobba med dig själv. Tillit kan gå att bygga upp, och även om den har skadats så kan det gå att bygga upp den igen, men det beror på omständigheterna, och det kan ta tid.

- Att du får svamp efter sex har ingenting med en eventuell otrohet från hans sida att göra. Jag kan inte jättemycket om detta så jag ska inte säga för mycket, och det går ju att googla, men jag har för mig att sperman kan skapa obalans där nere, på något sätt, vilket kan leda till svamp. Om han kommer i dig. Samma sak hände mig otaliga gånger när jag var med min före detta kille. Jag märkte att det blev bättre om jag såg till att duscha varje gång efter sex. 

- Alla killar jag har haft har varit dåliga på att uttrycka känslor i ord/text, och min mamma upplevde samma sak med hennes kille. Jag tror att detta är väldigt vanligt hos män. Det kan ha och göra med att män fostras till (och förväntas) att inte uttrycka känslor på samma sätt som kvinnor förväntas göra. Min nuvarande kille är likadan, han är dålig på att uttrycka sina känslor och säga det, däremot så visar han mycket i handling och det är ju ännu viktigare. Helst skulle man vilja ha både och, men man kan ju inte få allt, och ingen människa är perfekt och felfri. Däremot så kan du ju påtala (så att han verkligen förstår) att det är viktigt för dig att få höra orden också.

Jag kommer ihåg när jag och min förra kille hade en diskussion om en del saker, och jag sa att jag ville prata om det när vi ses och inte bara skriva om det, varpå han sa nej, det vill jag inte, jag tycker att det är jobbigt. 

Försök att inte gå runt och tänka för mycket. Att analysera varenda detalj och övertänka saker och ting leder ingen vart. Tro mig, jag vet. 

• beli

Jag skulle säga att om du sju månader in i förhållandet flera gånger blivit ledsen och varit nära att lämna för att han inte kan uttrycka sina känslor för dig, så har ni nog ingen framtid. Du kommer att fortsätta må dåligt p.g.a. honom och det kommer bara att bli en utdragen pina för dig.

Svar på tråden Orolig och nojig exakt hela tiden