Det finns inte tillräckligt med information i din text för att man egentligen ska kunna säga desto mer, men:
- I princip alla äger ju en mobiltelefon idag, så i sådana fall kommer du ju aldrig att känna dig trygg. Vem som helst kan vara otrogen, när som helst, om personen vill det. Personer som vill vara otrogna kommer inte att avstå bara för att de har en partner som är nojig och orolig för att det ska hända. De som vill vara otrogna kommer att vara otrogna och du kan inte göra så mycket åt den saken. Du kan inte styra över hans handlingar. Det finns aldrig några garantier och det är skitjobbigt, men det är något som du måste lära dig att leva med.
Antingen litar du på honom, eller så gör du inte det. Om du inte alls litar på honom så blir det svårt. Du säger inte vad det var som hände mellan er, så det är svårt att veta om det finns en rimlig anledning till din oro (för i sådana fall är det han som måste försöka vinna tillbaka din tillit och visa dig att han menar allvar), eller om det handlar om din egen osäkerhet - och då är det du som måste jobba med dig själv. Tillit kan gå att bygga upp, och även om den har skadats så kan det gå att bygga upp den igen, men det beror på omständigheterna, och det kan ta tid.
- Att du får svamp efter sex har ingenting med en eventuell otrohet från hans sida att göra. Jag kan inte jättemycket om detta så jag ska inte säga för mycket, och det går ju att googla, men jag har för mig att sperman kan skapa obalans där nere, på något sätt, vilket kan leda till svamp. Om han kommer i dig. Samma sak hände mig otaliga gånger när jag var med min före detta kille. Jag märkte att det blev bättre om jag såg till att duscha varje gång efter sex.
- Alla killar jag har haft har varit dåliga på att uttrycka känslor i ord/text, och min mamma upplevde samma sak med hennes kille. Jag tror att detta är väldigt vanligt hos män. Det kan ha och göra med att män fostras till (och förväntas) att inte uttrycka känslor på samma sätt som kvinnor förväntas göra. Min nuvarande kille är likadan, han är dålig på att uttrycka sina känslor och säga det, däremot så visar han mycket i handling och det är ju ännu viktigare. Helst skulle man vilja ha både och, men man kan ju inte få allt, och ingen människa är perfekt och felfri. Däremot så kan du ju påtala (så att han verkligen förstår) att det är viktigt för dig att få höra orden också.
Jag kommer ihåg när jag och min förra kille hade en diskussion om en del saker, och jag sa att jag ville prata om det när vi ses och inte bara skriva om det, varpå han sa nej, det vill jag inte, jag tycker att det är jobbigt.
Försök att inte gå runt och tänka för mycket. Att analysera varenda detalj och övertänka saker och ting leder ingen vart. Tro mig, jag vet.