Inlägg från: Anonym (Mamna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamna)

Hemtjänst som ej pratar svenska

Anonym (Jessie) skrev 2024-12-17 23:27:38 följande:

Det är väl inte okey att de inte pratar svenska, men samtidigt det är ingen svensk som vill jobba på hemtjänst eller äldreboende de. Då är frågan hur ska vi få folk som kan prata svenska jobba i hemtjänst och äldreboende. 

Man kan höja lönerna OCH respektera de anställda! Min kompis jobbade inom hemtjänsten i 20+ år och när hon berättade om schemaläggning och bemötande från chefer så sa jag -?Men det är ju som om dom inte VILL att ni ska  trivas?!! Min, kanske absurda, tanke är att man ville rensa banan så det blev lediga jobb till vissa!! De sista åren var min kompis så less för hon kunde inte längre prata med jobbarkompisarna!!
  • Anonym (Mamna)

Mina barns farmor 80+ hade hemtjänst en period när hon brutit lårbenshalsen! En dag stod en kolsvart yngling i hallen och sa frågande -?doscha??! Han var från hemtjänsten??.som det verkade! Nu var det inte torsdag och gamla farmors duschdag TACK och LOV😳

• Anonym (Mamna)
    Anonym (Jadu) skrev 2024-12-18 17:36:58 följande:
    Kolsvart yngling ? kunde du inte vara lite mer rasistisk?
    Ursäkta mörkhyad 
  • Anonym (Mamna)

Min kompis som jobbade 20+ år inom hemtjänsten sa OFTA att hon tyckte om sitt arbete! Man får TACK hela dagarna och det får man inte i många jobb, sa hon! MEN det var bemötandet från cheferna och schemaläggningen som gjorde jobbet outhärdligt Ibland! OM man behandlar svensk personal som folk så sprider sig ryktet och fler väljer hemtjänst! Man får hitta andra sysslor till kommunernas alla omhuldade nyanlända!!

Svar på tråden Hemtjänst som ej pratar svenska