• Anonym (G)

Hur mycket i veckopeng?

Får era 14-15 åringar? 

• Svar på tråden Hur mycket i veckopeng?
  • Anonym (Mamma)

14 år, kille.

Han får 700. Men då ska han lägga 175 kr på ett konto för saker att göra, typ bio, liseberg osv...

Sedan ska han läga undan sparande till körkort, lägger han undan 100 kr så lägger jag 100 kr på körkortskontot, och lägger han mer så matchar jag det.

Han köper lördagsgodis, äter på stan och om det är tråkigt mat i skolan betalar hsn det själv. 

Kläder köper jag, och betalar mobil, behöver han extra surf får han stå fördet själv....

• Anonym (Jag)

Ena får barnbidraget och den andra 100kr i veckopeng. Barnet med barnbidraget köper mycket av sina kläder, hygien mm själv (inte ytterkläder). Veckopengen ska räcka till t ex ev smink och lödagsgodis. Båda barnen är nöjda!

• Anonym (G)
    Anonym (Mamma) skrev 2024-12-17 15:37:34 följande:

14 år, kille.

Han får 700. Men då ska han lägga 175 kr på ett konto för saker att göra, typ bio, liseberg osv...

Sedan ska han läga undan sparande till körkort, lägger han undan 100 kr så lägger jag 100 kr på körkortskontot, och lägger han mer så matchar jag det.

Han köper lördagsgodis, äter på stan och om det är tråkigt mat i skolan betalar hsn det själv. 

Kläder köper jag, och betalar mobil, behöver han extra surf får han stå fördet själv....

700 i veckan? 
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (G) skrev 2024-12-17 15:47:15 följande:
    700 i veckan? 
    Aj, månadspeng...
    Sorry
  • Less is more

Jag fördelar ut barnbidraget som veckopeng. Dottern får köpa kläder,  smink  och godis själv. Spara vore drömmen, men nej - smink är dyrt.

Jag köper ytterkläder, skor, mobil /abonnemang, present till kompisar, fritidskläder, aktiviteter.

Veckopeng får hon om hon städat sitt rum.

• Mrs Moneybags

Det blir nog 2-300 kr i veckan, men han använder pengarna mest för att äta mellan skolan och aktiviteter så det ingår mat i de pengarna. Han spenderar i princip bara pengar på mat. 

Svar på tråden Hur mycket i veckopeng?