• Anonym (Zolpidm)

Köra bil 6 timmar efter tagit 3 st zolpidm?

Min karl ringde hem och visa att han var jättetrött att jag får köra in sonen till tennisen idag trots att det är hans tur.

Mannen behöver även skicka julklapp idag för att den ska komma fram i tid. För han har dragit på det in i det längsta.

Jag sa att jag kan inte köra idag för jag behövde sova innan idag och då tog jag 3 zolpidm vid 10:30-tiden. VILKET HAN VET, för jag pratade med honom i telefonen då.

Nu är han skitförbannad för att jag vägrar köra, och han är trött efter en jobbig dag på jobbet, så han tycker att jag borde köra ändå...

Tabletterna tar inte så bra på mig, men ändå vill jag inte ut i trafiken, och speciellt inte när det är mörkt och halt...

Hans svar på att jag tyckte att då får sonen missa träningen EN GÅNG var attskrika: -"MEN VAD FAAAAAN!!!!!" Typ som att hela världen går under och det är totalt mitt fel....

• Svar på tråden Köra bil 6 timmar efter tagit 3 st zolpidm?
  • Anonym (CiCi)

Om han är rädd om sonen bör han förstå att en berusad person inte kan köra bil! Det är väl minst 8 timmar som man ska vänta.

Kan ni försöka få tag på någon annan förälder som kan köra barnet till aktiviteten?

• målvakten

Du ska INTE köra bil.  Både för din säkerhet, din son och övriga trafikanter. låt gubben vara sur. Trött är inte samma som medicinerad.  Tänk på vad konsekvenserna blir om något händer eller om du blir stoppad av polisen.   Det är inte värt det.

If I offended you, you needed it.
  • Anonym (Ingen)

Om han nu verkligen är jättetrött så ska även han inte köra då även det är en risk . Åtminstone inte innan han fått vila lite. Om ingen av er kan köra i tid så måste ni lösa det på annat sätt .

• Anonym (xxx)
    Anonym (Zolpidm) skrev 2024-12-17 15:31:37 följande:
    Köra bil 6 timmar efter tagit 3 st zolpidm?

Min karl ringde hem och visa att han var jättetrött att jag får köra in sonen till tennisen idag trots att det är hans tur.

Mannen behöver även skicka julklapp idag för att den ska komma fram i tid. För han har dragit på det in i det längsta.

Jag sa att jag kan inte köra idag för jag behövde sova innan idag och då tog jag 3 zolpidm vid 10:30-tiden. VILKET HAN VET, för jag pratade med honom i telefonen då.

Nu är han skitförbannad för att jag vägrar köra, och han är trött efter en jobbig dag på jobbet, så han tycker att jag borde köra ändå...

Tabletterna tar inte så bra på mig, men ändå vill jag inte ut i trafiken, och speciellt inte när det är mörkt och halt...

Hans svar på att jag tyckte att då får sonen missa träningen EN GÅNG var attskrika: -"MEN VAD FAAAAAN!!!!!" Typ som att hela världen går under och det är totalt mitt fel....

Men låt sonen slippa träningen. Hur viktigt är det, vad händer?

Herregud, att ens bråka om något så oviktigt när ingen av er är i skick att köra. 
  • Jemp

Så han är förbannad för att du inte (kan!) tar över hans ansvarsområden när han är trött? Charmigt. 

• Anonym (Zolpidm)

Han körde...

Tydligen blev han sur på att jag hade sagt: -"Nej, jag vill inte köra."

Jag menade att jag vill inte köra när jag nyss tagit tabletter. 

Jag borde enligt honom sagt -"Jag KAN inte köra."

Det lilla ordet var värt att gorma och skrika och sura järnet för....!!!!!!!!!!

Suck!!!!!!

(Vi brukar byta dagar om någon är trött eller har något annat inbokat, så han vet att jag inte sa nej bara för att jävlas på något sätt...)

• Anonym (xxx)
    Anonym (Zolpidm) skrev 2024-12-17 17:46:15 följande:

Han körde...

Tydligen blev han sur på att jag hade sagt: -"Nej, jag vill inte köra."

Jag menade att jag vill inte köra när jag nyss tagit tabletter. 

Jag borde enligt honom sagt -"Jag KAN inte köra."

Det lilla ordet var värt att gorma och skrika och sura järnet för....!!!!!!!!!!

Suck!!!!!!

(Vi brukar byta dagar om någon är trött eller har något annat inbokat, så han vet att jag inte sa nej bara för att jävlas på något sätt...)

Charmig man du har, stackars barn...
  • Anonym (Ingen)

Sen kan jag inte låta bli att undra varför man tar läkemedel som inte fungerar och är inte 3 på en gång mycket. Dessutom beroendeframkallande. Om det inte fungerar sluta ta dem om du inte redan är beroende. 

• Anonym (Farligt)

Det är farligt att köra i det tillståndet. Både för dig och alla andra i trafiken. Du kan omöjligt vara klar när du tagit sömntabletter och risken finns att du somnar vid ratten. Går det inte att ställa in, kanske ni kan beställa en taxi till honom? 

• Anonym (Kim)

Ingen av er ska köra. Speciellt inte du. Du åker dit på drograttfylla. Med all rätt. Du behöver se över ditt bruk av Zolpidem. Du ska inte använda det varje natt och def inte 3 st. Det tyder på en överkonsumtion och tillvänjning. Ta kontakt med psykiatrin för uttrappning och byte av läkemedel. Du är ute på en farlig väg. Dessutom säger tu att det inte tar så bra. Det säger mycket.  

• Anonym (Öööh?)

Är det ens någon som förstår trådstarten? 
    Påtänd redan där?
    Kör ingenting och ingenstans typ ...

• Anonym (eh)
    Anonym (Öööh?) skrev 2024-12-17 22:54:02 följande:

Är det ens någon som förstår trådstarten? 
    Påtänd redan där?
    Kör ingenting och ingenstans typ ...

vad förstår du inte?
  • Anonym (Jesus Josefsson)
    Anonym (Ingen) skrev 2024-12-17 18:06:13 följande:

Sen kan jag inte låta bli att undra varför man tar läkemedel som inte fungerar och är inte 3 på en gång mycket. Dessutom beroendeframkallande. Om det inte fungerar sluta ta dem om du inte redan är beroende. 

Jag blir mer förvånad över självutnämnda familjelivsläkare som ger "bergsäkra" medicinska råd. 
Svar på tråden Köra bil 6 timmar efter tagit 3 st zolpidm?