• Anonym

Ni som anser er äta någorlunda nyttigt..

Anonym (F) skrev 2024-12-17 15:26:04 följande:

Brukar starta dagen med ett stort glas vatten, en preworkout och så drar jag till gymmet. Väl hemma så blir det sen frukost:

Frukost: Havregrynsgröt gjord på havregryn, vassleprotein (smak: vaniljbulle), jordnötssmör och en tsk linfrön.

Lunch: Idag blev det nötfärsfylld paprika. Igår var det stekt kyckling, airfryed pommes, en msk creme fraiche och en spetspaprika. Dagen innan det en omelett gjord på tre ägg och tre msk grädde med spenat på sidan av.

Mellanmål: Protein-milkshake eller en skopa proteinpulver. 

Middag: Idag blir det samma som gårdagens lunch. Kyckling, ett parti pommes och creme fraiche med valfri grönsak.

Kvällsmål: Kvarg. 

Fem mål per dag, får ditt blodsocker aldrig vila?
    Hur orkar du äta hela tiden?
  • Anonym
    Anonym (F) skrev 2024-12-17 17:19:41 följande:
    Hela tiden? 

Jag åt frukost vid 8 (brukar dock äta vid 6-7 tiden vanligtvis, men nu tränar jag innan frukost). Lunch vid 11.30. Mellanmål vid 14. Middag nu vid 17. Kvällsmål vid 18. Det är väl den enda tiden det är tätt inpå, men det är för att jag behöver natta barnen och inte vill äta senare.

Ska jag få i mig den mängd protein/kolhydrater/fett (makronutrienter) om dagen utan att bli överdrivet mätt så behöver jag dela upp det helt enkelt. Jag skulle aldrig orka trycka 120 g protein uppdelad på tre måltider...

Men jag har inga problem med blodsockret, så bekymra dig inte. 
    Jag är inte bekymrad över dig som person. Du får såklart ta ansvar för dig själv. Dock låter det inte snällt mot kroppen att äta så förtvivlat hela tiden.
Svar på tråden Ni som anser er äta någorlunda nyttigt..