• Anonym (Anela)

Deprimerad

Hej
    jag är en tjej på 22 år och har under senaste tiden haft grov ångest varje dag, jag har börjat på antidepressiva, gjorde de förra månaden. Och vi höjde min dos till 75 mg och allt känns piss. Hade panik attack på jobbet igår under en flygning. mina kollegor fick bevittna detta och jag skäms något otrolig. De va så pass att jag inte kunde jobba nästa flygning. Jag va sjuk för 1 vecka sedan och jag har fruktansvärd ångest över att få sparken. efter detta. Jag ogillar mitt jobb, men har fd en rädsla Förlora de. då jag har en liten skuld på 12 k betala, betalade en nagel utbildning då de min dröm om jobba med.

jag har oregelbunda tider, och känner mig konstant trött och har huvudvärk varje dag. det svartnade för lgonen när jag var i bilen och jag krocka den på en parkering.Gråter varje dag efter jobbet och livet känns piss. Jag ogillar allt me mig själv. önskar jag va en normal tjej med en bra psykisk hälsa. Jag har en kille som inte verkar bry sig så mycket. Han blev arg igår på mig angående detta, då jag förväntade mig att bli omhändertagen och ompysslad. men han var med sina vänner istället. Sedan runt 22-23 skrev han hur om Han skulle komma. Men jag kände de hade redan gått 6-7 h efter incidenten och jag klarade mig och pysslade om mig själv. Jag är konstant orolig för allt. Är diagnostiserad med ocd. Jag trånar, äter och sover som jag ska. När jag hamnar i dessa svackor tänker jag ej på mat och äter typ en yoghurt. 

jag känner mig ensam i detta, kan inte prata med familjen för då känns de som att jag bevisar dem att de har rätt. de säger jag inte kan behålla ett jobb och att jag inte åstadkommit något i livet. Vet inte riktigt vad jag ska göra oroar mig för allt. Känner mig värdelös, ful och dum. vet inte hur länge jag klarar mer

• Svar på tråden Deprimerad
  • Anonym (A)

Låter väldigt tufft!
    Ångestdämpande medicin är ju inte samma som antidepressiv, vilket du har fått. Kanske är det fel medicin för dig?

Jag har själv provat både antidepressiv i perioder och specifik medicin för ångestdämpande. Den ångestdämpande blev jag trött av, vilket gjorde det lättare att somna. Rätt dos av en sådan medicin (en svag dos) gör ju att man lugnar ner sig och kanske kan fokusera mer på "nuet" i stället för massor av jobbiga tankar och så.

Kan du inte söka jobb som nageltekniker då? Eftersom det är din dröm? För du blev klar med utbildningen, eller?

Prova också med guidad meditation/avslappningsövningar för att minska den fysiska ångesten i kroppen vid behov. 

Mvh./ A

Svar på tråden Deprimerad