• Anonym (Jfjf)

Är autism en degenerativ sjukdom?

Läs på nätet om inflammation och autism. Intressant. 

• Anonym (Jfjf)
    Anonym (h) skrev 2024-12-17 11:21:59 följande:
    läs på om vad autister tycker om sånt strunt... oh wait
    En läkare jag hade pratade om det 
  • Anonym (Jfjf)

Det är forskning. Jag tycker inte man ska vara så emot det iallafall.

• Anonym (Jfjf)
    Anonym (Ugglan) skrev 2024-12-20 07:54:32 följande:
    Eller så läser man aktuell forskning och vet vad som pågår.

Det finns intressanta samband mellan fattig tarmflora/antibiotikabehandling tidigt och autism samt reumatism och diabetes 1, men det är fortfarande oklart vad som orsakar vad så därför pågår en jättestudie om detta.

?We can see in the study that there are clear differences in the intestinal flora already during the first year of life between those who develop autism or ADHD and those who don?t. We?ve found associations with some factors that affect gut bacteria, such as antibiotic treatment during the child?s first year, which is linked to an increased risk of these diseases,?
    -
    "The risk of antibiotic treatment damaging the gut flora and increasing the risk of diseases linked to the immune system, such as type 1 diabetes and childhood rheumatism, has been shown in previous studies."

liu.se/en/news-item/autism-and-adhd-are-linked-to-disturbed-gut-flora-very-early-in-life
    Jag tror en del är rädda för ny forskning. Det rör kanske till det och man blir rädd. Medans vissa blir glada och intresserade och vill veta mer.
  • Anonym (Jfjf)
    Anonym (Dcv) skrev 2024-12-20 07:11:28 följande:
    Efterblivna white trash du är. 

Du, lägg av med dina påhopp. Fundera över var din ilska Faktiskt kommer ifrån. Du mår inte bättre av att kasta så fula ord på andra. Tvärtom. 

Anmält dig.

• Anonym (Jfjf)

För att inte tala om de mottagningar man öppnat som riktar in sig på just detta - immunpsykiatri. Alltså posykisri som har med immunförsvaret att göra. 

Jag själv trodde de att jag hade både autism och ADHD. Men jag hade inget av det. Jag hade pandas och fick kortison. 

Svar på tråden Är autism en degenerativ sjukdom?