Inlägg från: Anonym (Camilla) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Camilla)

Hör musik i huvudet...

Tycker att du ska boka tid på din Hälsocentral för spolning av öronen. Försök själv med ex vis Revaxör först. De brukar vilja att man försöker lösa problemet själv. Schizofren är du inte. Ska mer till för det. Svår stress kan skapa vissa hörselhallucinationer. Om du skulle bli gränspsykotisk varken märker eller reflekterar du över detta. Du kan alltid rådgöra med psykiatrin som förhoppningsvis har ett akut mobilt team att höra av sig till. Kolla upp det nu isf att vara orolig. Diagnos sätts bada efter utredning av psykolog eller psykiatriker. Vid en hel del diagnoser inom psykiatrin har patienten bristande sjukdomsinsikt. 

• Anonym (Camilla)
    Anonym (R) skrev 2024-12-17 10:42:50 följande:
    För att sammanfatta det du skriver då:

Boka tid för att spola ut en glassbil ur öronen.
    Anonym (Camilla) skrev 2024-12-17 09:45:21 följande:

Försök själv med ex vis Revaxör först. De brukar vilja att man försöker lösa problemet själv.

Boka inte tid för att spola ut en glassbil ur öronen. 
    Du är inte sjuk.
    Anonym (Camilla) skrev 2024-12-17 09:45:21 följande:

Du kan alltid rådgöra med psykiatrin som förhoppningsvis har ett akut mobilt team att höra av sig till. 

Ring ett akut-team.
    Ja så kan man också tolka det. Skulle ha flyttat egenvårdsrådet till först. Revaxör först sedan distriktan. Då har man kollad av det somatiska. Schizofreni ter sig mer avancerat än musik på loop. Blir situation ohållbar behöver man konsultera psykiatrin. Lämpligt nog akuta mobila teamet som kan rådge. En bra början och en hjälp vidare om så behövs. Glassbilar för ju ett jäkla oväsen så de vill man inte ha i öronen. 
  • Anonym (Camilla)
    Anonym (hjälp) skrev 2024-12-17 22:41:15 följande:
    Saken är väl att jag inte lidit av det innan. Ansett det trevligt med min orkester eller rockband som spelat. Men nu när jävla glassbilen är i huvudet så insåg jag att nej detta är ej bra...
    Så bra att du kommit fram till att det inte är bra. Ett tips är att du kan skriva en egenvårdsbegäran via 1177 till vuxenpsykiatrin. Om du inte vill gå via hälsocentralen. 
Svar på tråden Hör musik i huvudet...