Inlägg från: Anonym (hjälp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hjälp)

Hör musik i huvudet...

Vet inte om jag är Schizofren eller bara utbränd. 

Jag har sedan några månader börjat höra musik i huvudet. 

Inte som om en låt bara har fastnat utan jag hör verkligen musik.

Ibland är det gospel, ibland rockmusik men nu de senaste 2-3 veckorna är det glassbilens truddelut som aldrig slutar...

Vad är min diagnos? Visste inte jag hade någon.

Eller är detta typ stressrelaterat?

• Svar på tråden Hör musik i huvudet...
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Nero) skrev 2024-12-17 10:50:01 följande:

Tar du lugnande tabletter, eller sömntabletter? Då kan man uppleva s.k. loopingmusic. Jag har själv upplevt detta. 

Nej tar inga tabletter utom järntabletter ibland. 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Nero) skrev 2024-12-17 11:08:18 följande:

Tillägg till mitt förra inlägg: Om du inte har använt Benso, så kan det vara ett symtom vid ADHD (googlade). Jag har inte denna diagnos, men kan ibland höra ackord rockmusik, eller refrängen på låtar. 

Aldrig tagit Benzo. Aldrig utretts för adhd då det inte funnits något som pekar på det. 
  • Anonym (hjälp)
    Anonym (Camilla) skrev 2024-12-17 22:33:28 följande:
    Ja så kan man också tolka det. Skulle ha flyttat egenvårdsrådet till först. Revaxör först sedan distriktan. Då har man kollad av det somatiska. Schizofreni ter sig mer avancerat än musik på loop. Blir situation ohållbar behöver man konsultera psykiatrin. Lämpligt nog akuta mobila teamet som kan rådge. En bra början och en hjälp vidare om så behövs. Glassbilar för ju ett jäkla oväsen så de vill man inte ha i öronen. 
    Saken är väl att jag inte lidit av det innan. Ansett det trevligt med min orkester eller rockband som spelat. Men nu när jävla glassbilen är i huvudet så insåg jag att nej detta är ej bra...
Svar på tråden Hör musik i huvudet...