Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Falsk Angivelse?

Vad hade du för försvarsadvokat? Kontakt igen för hur du ska gå vidare

• Anonym (?)
    intedittfel skrev 2024-12-17 12:22:45 följande:

Är detta på riktigt? Kollas inte metadatan på foton innan de används som bevis i rätten?  

Om TS historia stämmer hade en försvaradvokat fått TS frikänd direkt
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 13:47:55 följande:
    Det är överklagat. Men oavsett så är problemet mest att mina föräldrar nu är "bästa vän" med den som lurat i de detta. 
    Överklaga? Men det var 1,5 år sedan. Har inte domen vunnit laga kraft? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 15:58:18 följande:
    Nej domen kan inte vinna laga kraft eftersom den är överklagad. Jag vet men det är ej ett prioriterat fall eftersom jag ej längre är häktad. Då kan det ta lång tid. 
    Då tycker jag du ska ta detta med din försvarsadvokat hur du ska driva rättsprocessen vidare
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 16:19:59 följande:
    Han säger att rent krasst så ser det ut som ett olaga hot och blir svårt att komma undan det trots att det inte var något hot alls från min sida.

Däremot så anser han inte att jag ska bli dömd för 3st olaga hot bara för att exmannen vidarebefordrar dessa till mina föräldrar bakom min rygg. 

Sen så har jag varit i Tingsrätten och jag kan ju säga att jag först blev shockad över utredarnas avsaknad av kompetens och hur de utrett detta från enbart ett perspektiv, dvs att de utgick att jag var förövaren och därmed missade att utreda den andra sidan. Dvs de anonyma hoten exmannen skickat till mina föräldrar, alla hat och hot till dom som jag har i min telefon på sms från exmake...
    Sen i tingsrätten sitter det trötta nämndemän, dvs vanliga personer utan juristutbildning som ska "representera folket". Om de ser min exman och mina föräldrar i en rättssal mot mig som är häktad i handklovar så medvetet eller omedvetet har de där och då redan dömt ut mig att jag är den skyldiga.

Detta beror på Confirmation Bias, (Konfirmationsbias på svenska) 
    Utredarnas dåliga jobb borde din advokat kunna sticka hål på. Hur röstade rådmannen i din dom? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 16:52:56 följande:
    Rådmannen (en kvinna) läste upp utredningen från Rättspsyk där det framkom att jag inte är galen och psyksjuk, tvärtom. Hon var nog den som fick ut mig efter rättegången faktiskt. I Tingsrättens motivering står det att exmaken ej verkar trovärdig och att flera saker kan ifrågasättas. 
    Hur röstade rådmannen i din dom? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 17:30:33 följande:
    Vet detta men ville ha det svart på vitt och sökte mig till affektiva enheten när jag blev släppt. Där konstaterade de samma sak. Att det har varit är konflikter, alkohol och stressrelaterat, inga psykiska sjukdomar.
    Så du varit inte psykisk sjuk när du la en kniv utanför dina föräldras dörr och fotograferade den? Samt skrev att du skulle ha ihjäl psykopaterna? Utan du var klar i huvudet och visste vad du gjorde? 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 17:35:26 följande:
    ...
    . Men det jag undrar är om det inte är Falsk angivelse att klippa ner en skärmbild, skicka till mina föräldrar i syfte av att skrämma dem så att de ska ta hans parti i en rättsprocess. 
    Då har ju han vilselett dom att anmäla mig. 
    Kolla med din advokat
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 17:40:05 följande:
    Nej jag var full och uppgiven på mannens beteende..
    Du bör nog ta det lugnare med alkohol i framtiden 
  • Anonym (?)
    Anonym (Oskyldig) skrev 2024-12-17 17:58:03 följande:
    Vet ej
    Läs domen, det står där. Har du slarvat bort den kan du själv begära ut igen från TR.  Klarar du inte det så har din advokat en kopia.
  • Anonym (?)
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-18 00:50:59 följande:
    Har väldigt svårt att tänka mig att hon skulle bli frikänd om hon lägger en kniv utanför nån och skriver att hon ska ha ihjäl personerna , oavsett vilka andra sms som finns. Jag kan inte tänka mig något sammanhang där det inte är ett brott att skriva att man ska ha ihjäl nån. Även om man skriver det till någon annan. 
    Du har rätt.  Jag läste slarvigt.  Nog svårt att unvika en fällande dom. 
Svar på tråden Falsk Angivelse?