Orimligt att tonåringen ska betala?
Anonym (Mari) skrev 2024-12-16 15:18:26 följande:
Jag tror att detta med en arg och skrikig ton och hota med att flytta till pappa är förstås för att hon känner att hon är i kraftigt underläge i ert hem nu när du har bestämt att hon ska få mindre pengar att röra sig med. Det är inte så konstigt, det är ett slags självförsvar. Faktum är att risken finns att hon faktiskt flyttar hem till pappa om hon där får fortsätta vara den hon har varit och förmodligen trivs med. Det går som sagt inte att komma efter 16 år och försöka förändra någon över en natt, särskilt inte med hjälp av en bonuspappa. Det kommer slå fel varje gång. Det är som att be om onödiga konflikter.
Jag tycker inte att hennes mamma gör allting rätt, men jag kan förstå dynamiken.
Kraftigt underläge?
Först vill hon ha det som ts dotter och hon får som hon vill. Men det var inte bra för pengarna räcker inte. Då ska hon ha lika som ts dotter PLUS ännu mera. För annars flyttar hon till pappa. Just det. Så det så. Som om detta inte vore nog så lånar hon pengar av ts dotter när hon slösat upp sina egna.
Den här unga damen är myndig om två år. Men visst, ge henne allt hon kräver och vinka lite glatt när hon gör TV-debut i Lyxfällan sedan.