Anonym (orimlig?) skrev 2024-12-16 11:05:03 följande:
Ja, det var ju min deal med dottern från början som alla inblandade parter tyckte var rimlig och bra och skulle appliceras på hennes dotter rakt av, utan anpassningar, när hon själv bad om det. Alla har varit nöjda tills nu när hon har gjort av med pengarna som skulle gå till kläder och börjar slänga hot omkring sig.
Jag fattar att det är jobbigt att få ett sånt hot och det är jobbigt att dottern ska vara sur och besviken på att inte kunna byta ut sin garderob i ett svep nu. Min dotter var ju inte heller jätteglad på mig när hon trodde hon var miljonär och brände allt på två veckor. Men i min värld är det en del av föräldraskapet också, att barn blir arga på en och att det går över. Och att de inte ska lära sig att man kan hota sig till saker.
Jag tycker inte du är orimlig i sak i att låta tonåringen ta konsekvenserna om det bara handlar om villhöver. Men du verkar ju inte ha hennes föräldrar med dig och det ger ju såklart problem, för det måste vara upp till
dem.
Men som sagt: vad hindrar er att ta tillfället Att diskutera igenom reglerna och se om någon bör förändras för båda tonåringarna? Din dotter har ju haft det så här väldigt mycket längre tid, och uppenbarligen gått på nitar. Hon står också för mycket saker själv och kanske klarar det ovanligt bra?