Inlägg från: Anonym (Hepp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hepp)

Osmaklig runkvideo, tappade intresset för dejten nu

Anonym (Funkar på män) skrev 2024-12-16 16:08:18 följande:

Jag tror det blir ett feltänk för män då den typen av bild/film funkar väldigt bra på dem. "Jag hade blivit glad om hon skickade sådant av sig till mig".

Ihop med modernt genustrams som säger att det könsskillnader är en social konstruktion vilket ger ytterligare anledni g att tro att hon skulle gilla sånt för att han gör det.

Tror du det verkligen? Från ingenstans efter vad som låter som försiktigt dejtande, en fitta som onaneras i ens telefon, inget ansikte eller på något vis sensuellt. Man kan ju stå i kön på ica eller vad som helst, jobbet.

Det hade varit en sak om man haft en stark sexuell spänning och snack på det temat, även då får man förvarna så att man inte är på fel plats. Inte ens då skulle jag vilja se det där.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-19 13:39:53 följande:

Ligger väldigt mycket i detta.

Hur kan man inte se kopplingen mellan TS mellan att hennes dejt i början var väldigt bra och sedan urartade med videon OCH att TS reagerar kraftfullt och skriver sitt inlägg?

Att ständigt och jämnt ge utlopp för känslomässiga reaktioner kommer att devalvera värdet av berättelser från kvinnor. Det kan absolut leda till att kvinnor som drabbats av något allvarligt t.ex. våldtäkt kan bli mindre trodda och får mindre samhällsresurser (polis, psykolog etc) än lämpligt.

Det är inte riktigt samma men tänk dig att du lär känna en ny manlig kollega. Hux flux så skickar han en film till dig där han runkar. Hur hade du reagerat? I båda fallen är runkfilmen (antagligen, vad vet jag om dig) precis lika oönskad.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-19 17:36:06 följande:

Ja, bra fråga.

Här är vad jag hade gjort:

Ignorerat honom. Deletat videon. Vänt andra kinden till. Gått vidare i livet!

Här är vad jag inte hade gjort:

Uppsökt och berättat för vänner, arbetsgivare, polis. Skrivit långa inlägg på Sociala medier, skapat drama för att få sympati. Stämplat Alla män (eller kvinnor) som svin, äckel etc. Betraktat mig själv som ett offer som det är synd om. Legat och tänkt på detta och låtit det påverka mitt mående.

Ja.

Ser bara att ts skapat tråden och inget annat av vad du nämner. Så vad du själv hittar på här är irrelevant.

Sen är det en sak du nog inte tänker på, för kvinnor kan det innebära en klar fara att få en skum person efter sig. Nån onormal. Om du skulle få en runkvideo från en manlig bekant så tänker du antagligen inte att han kan vara en hotfull sjuk person, sånt behöver kvinnor tänka på. Han är ju gränslös och utan koll på sociala spelregler, det är vad man vet.

Jag ser inte dramatik i att det finns dom utan koll på vad som är normalt beteende, det är den värld vi lever i. Vissa handlingar är så konstiga att jag kan förstå att man undrar över det och skriver här anonymt.
Svar på tråden Osmaklig runkvideo, tappade intresset för dejten nu