• molly50

Osmaklig runkvideo, tappade intresset för dejten nu

spjuver skrev 2024-12-16 10:44:25 följande:

Tyvärr är de flesta av oss män på det här viset, vi har en betydligt högre sexualdrift och många av oss är porrskadade. Tycker inte att du ska dömma ut honom på grund av det här.

Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-16 13:22:36 följande:

Jag ser detta som en direkt konsekvens av att det är mycket vanligt att kvinnor dumpar en kille när dom väl upptäcker att han har inte har en stor penis. Därför skickar han en äcklig bild för att skydda sig själv.

Sen att kvinnor som skriver att dom aldrig skulle dumpa en kille av den pga liten penis får man som man strunta i när verkligheten talar ett tydligt språk.

I detta avseende är kvinnor verkligen rovdjur, sen kan man sen kan kvinnor förneka, sätta tummar ner osv. 

Verkligheten talar.  Tyvärr...

Så då är det ok att skicka äckliga runkvideor?

• molly50
    Anonym (Äcklad) skrev 2024-12-16 10:53:31 följande:

Jag blockerade bara nu. Irritationen bara växte och växte...pallade inte skriva en förklaring ens. Han sa ju själv att han bara hade kapat med sitt ex hux flux så han borde därmed fatta vinken att det inte blir någon mer kontakt med mig och varför...

Usch...finns sidor för sånt om man som tjej vill se...men någon man eventuellt ska satsa på långvarigt ska absolut inte skicka sånt plötsligt. Äckligt och så långt ifrån sexigt så det finns inte. 

Bra! Men skulle han försöka kontakta dig igen på något annat sätt så ge honom då förklaringen att du inte tycker om att han skickar runkvideor.
    Om inte annat så för att skydda andra kvinnor från att råka ut för samma sak med honom.
  • molly50
    Anonym (Linda) skrev 2024-12-16 16:36:50 följande:

Lider med dig TS. Har varit med om samma sak. Man blir liksom helt paff. T.o.m. fått en sådan film helt oförberett av en kompis bror som jag skrivit med. 

Bort med dom direkt. Det finns en klar anledning att han är singel skulle jag påstå.

Har också varit med om det.

Jag pratade med en kompis på skype och han visste att jag är gift och han hade sambo.
    En dag så reste han sig plötsligt upp och visade att han hade suttit och runkat hela tiden och sprutat i handduken han hade på sig.
    Och ställde sig i närbild framför kameran.
    Efter det så tappade vi kontakten. Jag blev så äcklad.

• molly50
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-16 16:57:18 följande:
    Ja, håller med. 
    Visst är många män porrskadade. 
    Det får man ta!

Kvinnor har många andra fel, 
    Överkänslighet
    Feminist-skador
    Leta efter fel på män- Red flag diskussioner
    Drama Queening
    Oförmåga att backa släpvagnar
    Dusch, klädval, bli färdig att åka- allt tar evigheter
    Etc. etc

Men antar att vi inte skall låtsas om sånt, utan bara låtsas att kvinnor är ofelbara. 
    Ingen har påstått att kvinnor är felfria. Ingen är perfekt.
    Men du tycker inte att det är på sin plats att förvarna innan man skickar en sådan video?
    Alla uppskattar inte att få se sådant.
  • molly50
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-16 17:54:46 följande:
    Jo, det kan jag nog hålla med om. 
    Det var ganska tondövt gjort av honom.

Det skulle också kunna vara hans sätt att bli av med henne. 
    Ingen vet ju om TS hade gjort något som mannen tyckte var osmakligt
    Jag utgår här från att kvinnor inte är felfria
    Det var väldigt tondövt.

Visst,men då är det ju konstigt att han visade så mycket intresse för TS innan,om han ville bli av med henne.
  • molly50
    Anonym (Äcklad) skrev 2024-12-16 19:31:57 följande:
    Men herregud vad är det med somliga "män"... fy
    Ja,ibland så undrar man faktiskt hur det är ställt.
  • molly50
    Anonym (Va?) skrev 2024-12-19 06:56:33 följande:

Att du tappar intresser är ju en sak. Men att känna sig ifredad och kränkt för att ha sett ett manligt könsorgan? 🤣 då har man inte mycket problem skulle jag säga.

Nu var ju det här inte bara en bild på ett könsorgan utan en video där han runkar och sen skriver ett meddelande om att han vill spruta över hennes bröst.
    Det är en viss skillnad.
    Även om jag inte uppskattar dickpics så tycker jag ändå att runkvideos är snäppet värre.
    Att skicka sådana videos eller bilder oombett är respektlöst.
  • molly50
    Anonym (Va?) skrev 2024-12-19 10:22:43 följande:

Jag tror som någon annan sa; mannen skulle uppskatta att få en sådan video så han tror att hon gör det också.

Det gör honom inte störd.
    Dagens kvinnor är så sjukt känsliga att man undrar hur ni klarar av livet alltså.

Så han skickade en video när han runkar. Har ni aldrig sett en man runka? Hon gillade det inte och hon har blockerat honom (även om jag tycker det är överdrivet också) hon hade väl istället kunnat förklara att hon inte uppskattar det och det kan jag köpa! Hon kommer inte träffa honom igen och det är hennes rätt att bestämma.

Men att känna sig ofredad och kränkt, det är så överdrivet så det finns inte.
    Att alla kvinnor hejar på och snackar om blottning osv är så löjligt. De har ju visat intresse för varandra och han trodde väl att hon var intresserad av mer. Stor skillnad om en man drar av sig rocken ute och visar paketet (även om jag inte hade brytt mig om det heller för egen del, bara eventuella barn isåfall)

Jag är kvinna och tycker att folk är för känsliga och det har jag lika stor rätt att tycka som ni som tycker tvärtom. Jag har läst hela tråden och allas argument men håller inte med.

Och du har självklart rätt till din åsikt precis som alla andra.
    Men att oombett skicka en runkvideo efter att ha träffats så pass lite och inte ens ha varit intima är att gå långt över gränsen.
    Den här mannen verkar vara porrskadad. Och det är inte en attraktiv egenskap.
    Jag skulle kanske själv inte bli kränkt. Men däremot äcklad.
    Vill jag ha en dickpic eller en runkvideo så ber jag om det själv.
    Man kan inte utgå ifrån att alla tänker likadant som en själv.
  • molly50
    Anonym (Va?) skrev 2024-12-19 13:12:49 följande:
    Ja, alla bryr sig inte. Men TS gör det och då ska hon givetvis gå vidare.

Skulle tro att de flesta män är porrskadade och brukar porr ofta. Det är såklart en tråkig utveckling.

Det jag vänder mig mot är just att känna sig ofredad och kränkt. Som sagt, att se en vuxen karl som vuxen kvinna, runka och bli kränkt av det gör att ordet helt tappar sin innebörd.

Känns som att kvinnor ska lära sig att känna efter så mycket som möjligt och vara konstanta offer. Det gör tyvärr att riktiga offer inte blir litade på. Ingen mår heller bra av att känna sig som ett offer. Ryck på axlarna och gå vidare liksom. Hon har sett en kuk.
    Som sagt så var det inte bara en kuk utan en video där han runkade.
    Det kan jämställas med blottning vilket är olagligt.
    Och kränkt eller inte,men jag tycker att man åtminstone frågar om det är ok att man skickar en sådan video eller skickar en dickpic istället för att bara göra det oombett.
    Man kan,som sagt,inte förvänta sig att alla andra ska uppskatta sådana bilder och videor bara för att man gör det själv.
  • molly50
    Anonym (Äcklad) skrev 2024-12-25 13:53:10 följande:

Efter några dagar så avblockerade jag och skrev att det var "grisigt att skicka runkvideos till en kvinna och att INGEN kvinna vill se sånt".

Bra. Har han svarat på det?
  • molly50
    Anonym (Äcklad) skrev 2024-12-25 14:19:16 följande:
    Nej jag såg bara att han läst och då blockade jag. 
    Ok. Men då har han i alla fall fått en förklaring.
    Hoppas han har lärt sig nå´t av det här.
  • molly50
    Anonym (Hm) skrev 2024-12-26 18:55:02 följande:
    Man kan ju hoppas det.
    Precis.
  • molly50
    Anonym (Gösta 96) skrev 2024-12-26 18:30:20 följande:

Grattis! Då kände du väl riktig makt när du blockade direkt efter du hade sagt vad du ville. Man tystar meningsmotståndare, dömer folk ohörda, skryter om det för likasinnade. Det är så diktaturer startar i världen.

Men vad finns det egentligen för försvar för att skicka en runkvideo oombedd?
    Behövs verkligen någon annan förklaring än att man varit klantig och obetänksam?
    Det är ju inte att döma någon eller att skryta att ha den åsikten.

För övrigt så hade jag nog själv varit nyfiken på att höra hans förklaring till övertrampet.
    Även om en blockering borde vara nog för att förstå att videon var över gränsen för vad som är ok.
  • molly50
    Anonym (Sten) skrev 2024-12-26 23:38:07 följande:

Jag förstår att det är idiotiskt, sexuellt ofredande att helt plötsligt skicka en runkvideo. Det jag däremot är väldigt undrande över att vissa skriver att 99% av alla kvinnor inte vill ha såna skickade till sig, att de aldrig skulle be om något sådant...

Mina erfarenheter säger något helt annat! Efter en tids chattande och lättklädda bilder fram och tillbaka kommer oftast fråfan "Kan jag få se dig komma?" och då menar jag inte IRL utan i en runkvideo. jag är +40 och kvinnorna är i samma ålder +- 10 år.

I TS ställe skulle jag fundera över vad han mer kan tänkas göra. Om du berättar att du tog illa upp kanske han aldrig mer vågar vara spontan då han tydligen inte kan läsa dig. Dra dig ur, tror ni är för olika helt enkelt.

Jag tror att det som menas är att många kvinnor inte vill ha sådant skickat till sig oombett.
    Vill man ha det så ber man om det själv.
  • molly50
    Anonym (Länk) skrev 2024-12-27 15:35:41 följande:

Har inte läst alla inlägg som kommit i denna tråd så ber om ursäkt om min fråga redan besvarats.

Har vi i tråden fått svar på frågan om huruvida TS bröst verkligen var sprutvänliga eller inte? 

Att TS förunnats en runkvideo tyder ju på att så kan vara fallet, men smaken är olika och det som är sprutvänligt för en kanske inte är det för en annan, så det skulle vara fint om vi kunde nå en sorts baseline i den här frågan. 

Vad har det för betydelse för trådens ämne?
Svar på tråden Osmaklig runkvideo, tappade intresset för dejten nu