Inlägg från: Anonym (Mupp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mupp)

Vem är offer och förövare?

Jag tror inte det är så komplicerat att skilja en våldtäkt från samtyckande sex i praktiken. De som våldtar vet precis vad dom gör.

• Anonym (Mupp)
    Anonym (Nykär) skrev 2024-12-16 12:07:03 följande:

Jag har läst den här typen av domar. Då beskrivs det att paret brukar göra såhär, men en morgon vaknar kvinnan och frågar om hon drömt om sexet eller dom det verkligen hänt, men ändå uttrycker att det varit en härlig dröm. När hon inser att det har hänt på riktigt så har hon blivit obekväm och polisanmält för att kompisarna uppmuntrat till detta. 

Jag säger inte att det är fel att hon anmält eller att personen sedan blivit dömd. Men när man läst igenom den här typen av domar så har jag blivit fundersam. För den enda skillnaden är att dom diskuterat vad som hänt på morgonen och att kvinnan inte haft koll, men dom har sovit och haft sex precis som vanligt och kvinnan uttrycker att det är såhär dom alltid har haft det. 

Hon medger att hon kan upplevts i sömnen att hon velat men egentligen har sovit tyngre än mannen uppfattat. 

Så det jag blir fundersam över är om han hade kunnat anmäla henne för exakt samma sak då för att det finns en beskrivning på att dom har sex såhär men att hon vid detta tillfälle sovit lite djupare, men att hon levt ut i vad hon tror är en dröm men att det då händer. 

Så han har våldtagit henne i sömnen, hon gillade det och egentligen vill hon inte anmäla men i alla domarna så står det att vännerna har övertygat henne.

Japp. 
  • Anonym (Mupp)
    Anonym (Nykär) skrev 2024-12-16 18:21:18 följande:
    Jo från början är det ju samtyckt tills en dag det inte är samtyckt längre. 
    Du menar att det är en våldtäkt m a o.
Svar på tråden Vem är offer och förövare?