Vad har hänt med min dotters tå?
Hej,
Min dotter har så ont i tån att hon inte kan sova, vi ska såklart gå till hälsocentralen.
Men är det någon här som vet vad ringen runt botten på tån kan bero på?
Hej,
Min dotter har så ont i tån att hon inte kan sova, vi ska såklart gå till hälsocentralen.
Men är det någon här som vet vad ringen runt botten på tån kan bero på?
Min första tanke var borrelia. det ger utslag i form av en röd ring och orsakas av fästingar. Kan uppstå ganska lång Tid efter själva föstingbettet. Hur gammal är dottern? Kan hon ha lekt med något kring tån och inte vill berätta? Tex fäst ett gummiband riktigt Hårt eller burit en tå-ring?
Gummiband som suttit åt?
Hur gammal är hon?
Hon är 9 år, hon vaknade vid 4 tiden av att det gjorde så ont att hon inte kan sova. Hon hade lite ont i går kväll när hon la sig också men då fanns där ingen ring, hon har sedan sovit i min säng så det är ingen snodd som orsakat märket.
jag tänkte igår att hon kanske hade början till nageltrång eller något. Men jag tycker liksom inte nageln är så böjd som den är när folk har nageltrång.
Hon har inte haft någon fästing i hela sitt liv vad vi vet i alla fall. Men jag ska be läkaren hålla utkik efter borrelia om det kan vara det.
Det är såpass svullet att det pulserar i tån så hoppas verkligen vi får en tid.
Gummiband som suttit åt?
Hur gammal är hon?
Kom på en sak. Min kompis fick skitont i ett finger en gång (också utan att ha slagit i eller liknande) och behövde omedelbar sjukhusvård eftersom det var en infektion som riskerade att sprida sig. Hon fick antibiotika intravenöst några dagar. Hon blev helt återställd. Ring 1177 eller akuten och be om råd.
Kom på en sak. Min kompis fick skitont i ett finger en gång (också utan att ha slagit i eller liknande) och behövde omedelbar sjukhusvård eftersom det var en infektion som riskerade att sprida sig. Hon fick antibiotika intravenöst några dagar. Hon blev helt återställd. Ring 1177 eller akuten och be om råd.
i think it is the shoes, did she get a new shoes or something? what i can see in the picture is a swollen finger, what makes it hurt, most probably that is the case, the other reason for a swollen finger will be the nail, if the nail is the problem then the doctor's will have to remove part of the nail, but i don't think it is the nail, i think your daughter was using a shoes or something that was putting pressure on the toe what made it get swollen and most probably there is the yellow liquid inside that need to be drained.
Har din dotter andra symptom? Står ostadigt, förhöjd kroppstemperatur?
Ser att naglarna är långa och har säkert kunnat bli trångt mot strumpor och skor.
Tucker det ser ut som en infektion pga det. När hon har så ont så är det dags söka hjälp nu På stört.
Hon har alldeles för långa naglar och jag skulle misstänka infektion. Hon behöver gå till läkare omgående innan det blir mycket värre.
Hon har alldeles för långa naglar och jag skulle misstänka infektion. Hon behöver gå till läkare omgående innan det blir mycket värre.
Ser att naglarna är långa och har säkert kunnat bli trångt mot strumpor och skor.
Tucker det ser ut som en infektion pga det. När hon har så ont så är det dags söka hjälp nu På stört.
Har din dotter andra symptom? Står ostadigt, förhöjd kroppstemperatur?