• Tecum

Spelar killar "spelet"?

Det är mycket vanligare att kvinnor spelar svåra. de får t o m rådet här ibland att göra det. Men visst finns det en viss typ av killar som gör det, de charmiga och snygga. Det boostar deras egon att få tjejer att springa efter dem. Osäkerhet, som Kratius skrev. Eller för att de helt enkelt inte är så intresserade, men då är det inget spel.

Men de flesta killar vågar inte det ,med risk att skrämma bort henne. Större risk då att de är för på. Jag spelade aldrig, och köpte inte det från tjejer heller. Mitt krav var att om jag hört av mig några gånger var det hennes tur, hon måste också visa att hon ville ha kontakt. 

• Tecum
    Anonym (Alva) skrev 2024-12-15 19:41:02 följande:
    Jag håller med, men blir lite tveksam också... I den bästa av världar träffar ju 2 personer varandra och allt är självklart och tydligt direkt. Pang liksom. Känns som att det är ofta det är lite osäkerhet vart man har varandra precis I början. Kan väl handla om att gå försiktigt fram också...? Men är kanske mer hur man är som person. Inte ett uttänkt "spela svår".
    Du har rätt, det är en balansgång. Och det är naturligt att ta det lite lugnt i början. Det jag menar är att jag kräver ett samspel, som en tennismatch där bollen går fram och tillbaka. Men bollen måste inte passas direkt, det kan ta en dag eller två.

Vi läser här hur vissa tjejer går i spinn när killen inte svarar direkt eller hör av sig x antal gånger om dagen. Det är inte attraktivt.
Svar på tråden Spelar killar "spelet"?