Inlägg från: Anonym (Alva) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alva)

Spelar killar "spelet"?

Funderar lite kring detta med "spelet"... Att spela lite svår. Många av oss tjejer gör det. Eller iaf av dem jag känner. Min fråga är riktad till er män/killar, är det vanligt att ni gör detsamma ? Ni vet det klassiska att inte svara direkt på meddelanden. Inte vara för på. Går ni och tänker och hoppas att en tjej ska höra av sig om du varit först på bollen några gånger och inte vill bara för på? 

Detta är ju såklart olika. Det fattar jag men hade varit lite kul och få veta lite hur detta funkar från erat håll... 

Jag och mina tjejkompisar diskuterade detta igår och vi hade olika uppfattningar helt hur ni killar gör. Jag har svårt att föreställa mig att ni kör detta spel. Såklart olika beroende på person men tänker att det är ganska ovanligt... eller??

• Svar på tråden Spelar killar "spelet"?
  • Anonym (Alva)
    Kratius skrev 2024-12-15 18:55:18 följande:

Människor som är osäkra och inte vill ha en genuin kontakt, kommer spela "spelet". Vad "spelet" är beror på människa och vad som är populärt, det enda man kan säga med säkerhet är att de inte är trygga med sig själva och med största sannolikhet är en dålig partner (just nu). 

Om du inte mår bra av att prata med någon, och du känner att den undviker att svara eller inte har dig i tankarna är det bara någon som vill vara destruktiv som fortsätter den relationen. 

Detta spelar ingen roll om det är en kvinna eller man, däremot är kvinnor MYCKET bättre på att spela "spelet" då de har stor social vana från att växa upp med tjejkompisar. 

Håller med om det du skriver om osäkerhet hos dom som spelar spelet. Samtidigt måste jag ju erkänns som kvinna att vissa män är alldeles för på. Dom tappar jag intresset för ganska snabbt. Beror säkert på något i mig själv. Men ser det tyvärr på många håll bland mina vänner också. Tjejer är nog likdanna i många fall. 
  • Anonym (Alva)
    Tecum skrev 2024-12-15 19:05:16 följande:

Det är mycket vanligare att kvinnor spelar svåra. de får t o m rådet här ibland att göra det. Men visst finns det en viss typ av killar som gör det, de charmiga och snygga. Det boostar deras egon att få tjejer att springa efter dem. Osäkerhet, som Kratius skrev. Eller för att de helt enkelt inte är så intresserade, men då är det inget spel.

Men de flesta killar vågar inte det ,med risk att skrämma bort henne. Större risk då att de är för på. Jag spelade aldrig, och köpte inte det från tjejer heller. Mitt krav var att om jag hört av mig några gånger var det hennes tur, hon måste också visa att hon ville ha kontakt. 

Jag håller med, men blir lite tveksam också... I den bästa av världar träffar ju 2 personer varandra och allt är självklart och tydligt direkt. Pang liksom. Känns som att det är ofta det är lite osäkerhet vart man har varandra precis I början. Kan väl handla om att gå försiktigt fram också...? Men är kanske mer hur man är som person. Inte ett uttänkt "spela svår".
  • Anonym (Alva)
    Kratius skrev 2024-12-15 19:35:10 följande:

Ok, men om du är på någon datingsida skall du veta att en STOR majoritet av killarna är där när de är kåta, eller är så ensamma att de gör allt för kontakt. 

Det vettigaste sättet att träffa en kille(Jag är själv kille) är antagligen via kompisar som vet vad det är för lirare, och först bli kompis. Då vet du hur människan är, och slösar inte din tid. 

Nej jag är inte på tinder längre. Jag träffar mkt folk och det finns killar man träffar på. Jag tror jag drar mig till ganska bra killar. Dock har jag inte bråttom alls. Gillar att ta det väldigt lungt kring denna delen av livet. Killarna som fångar mitt intresse har nog varit de som är lite mer avslappnade i att träffa någon. Man hörs o ses lite på en lugn nivå och ser om det leder någonstans. Det blir ju nästan som att bägge spelar svåra fast igen gör det igentligen om du förstår hur jag menar. 
Svar på tråden Spelar killar "spelet"?