Anonym (Ingenamn) skrev 2024-12-14 22:47:05 följande:
Min flickvän har viganism
Jag är i en relation med en kvinna jag älskar väldigt mycket. vi har varit med varandra i snart 6 år men dom senaste åren har varit lite tuffare när de kommer till sex. Vi misstänker att hon har nån typ av viganism (Slidkramp). De går nästan inte att ha sex och när vi väl försöker blir de inget riktigt. hon säger att hon tycker de är jobbigt men gör inte så mkt för att förbättra de. Jag tycker sex är väldigt viktigt och klarar inte en relation utan nån typ av sex. vi älskar varandra men känslan av att hon inte vill/kan/försöker ha sex är väldigt jobbig. Jag har tålamod med vet inte hur länge jag klarar det här. Nån som Varit i en likande situation?
Jag är en man i en liknande situation, jag är tillsammans med en kvinna som också lider av vaginism. Detta gör det omöjligt att ha ett fungerande sexliv tillsammans och min sambo är ovillig att ens försöka ta tag i problemet. I vårt fall är positionerna så låsta att vi inte ens pratar om saken längre.
Hon är tillfreds med situationen med jag går sönder inombords. Jag känner mig bortvald, ful och äcklig eftersom hon aldrig vill vara intim. Hade jag haft en smula självförtroende så hade jag avslutat relationen.
Utifrån mina egna erfarenheter skulle jag råda dig att lämna om sex är viktigt för dig. (Vilket du själv skriver)
Men faktumet att jag själv sitter i en liknande situation visar bara att det är mycket lättare att ge råd i andras problem än att ta tag i sina egna.