• Anonym (bara undrar)

Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?

Har druckit lite men kom att tänka på detta och hade hellre haft en omröstning men fann det inte just nu och vet inte om jag hade kunnat vara anonym.

Men jag undrar vad ni hade valt utav dessa 2 olika situationer i en uppväxt;

Att föräldern dödar någon samt behandlar er grovt illa (dvs misshandel osv) men att allt uppdagas och personen åker fast till slut.

Eller att föräldern inte hade dödat någon men du har varit nära på att bli mördad av föräldern sedan 4 års ålder och framåt tills att du blev 12. Även så kommer du inte ifrån personen utan än idag råkar möta på den slumpmässigt och personen kom undan med precis allting, inte bara misshandel, utan alltså mordförsök, tortyr och sina lögner.

Vilket av dessa hade du hellre velat gå igenom? 

Det första alternativet är intensivt, men får ett slut.

Det andra är långvarigt men får aldrig något slut och personen kommer undan med precis allting..

Ni kan bara välja mellan 1 eller 2. Hur hade ni velat växa upp?

Jag har växt upp med nr 2.

• Svar på tråden Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?
  • Anonym (bara undrar)

Dunka i byrån*

• Anonym (Cbc)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 20:15:49 följande:

Sa åt mig att gå in och borsta rent hästen med borste. (Stor häst) och när jag hade gått in i spiltan så skulle personen vända på hästen för att ta ut den, alltså genomtänkt och därmed försökt få mig ihjälklämd av hästen.(här reagerade hästen själv och ställde sig på bakbenen för att inte klämma ihjäl mig)

Även tvingat mig att stå i en 90 cm stor dörr (precis vid dörrkarmen i mitten) för att sedan ta ut en häst som var ca 100-110cm bred om magen. Men jag smet åt sidan då magen tog i dörrkarmen så hårt att träet hade nöts ner.

Jag förstår att det här är din upplevelse men du måste också inse att den är färgad av din uppväxt.
    En häst är ett dåligt mordvapen.
    En häst är inte 100-110 bred över magen och kan inte dra in den så mycket.
  • Anonym (Men alltså)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 20:42:50 följande:
    Jag har flyttat 1nästan 1 gång per år de senaste 10 åren. Allt mellan skåne (malmö till dalarna) Hamnade här tillbaka p ga en äldre släkting osv. Och jobbet jag fick blev i samma by som jag gick i skola som barn. Sjukt. Har inte velat annat än att lämna det här landet. 
    Så lämna landet! Att bo i byn där du växte upp och dessutom tvingas se din förälder är ju det sista du ska göra. Sluta dricka och använda droger. Blir knappast bättre.
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Men alltså) skrev 2024-12-14 22:21:52 följande:
    Så lämna landet! Att bo i byn där du växte upp och dessutom tvingas se din förälder är ju det sista du ska göra. Sluta dricka och använda droger. Blir knappast bättre.
    Källa på dina påståenden önskas? 
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Cbc) skrev 2024-12-14 21:59:07 följande:
    Jag förstår att det här är din upplevelse men du måste också inse att den är färgad av din uppväxt.
    En häst är ett dåligt mordvapen.
    En häst är inte 100-110 bred över magen och kan inte dra in den så mycket.
    jo, stora hästar är det. Men en psykisk sjuk människa som matar dom. Vd har du för källa som backar upp dina påståenden. Men ska erkänna, jag kan ha fel, var ju ändå liten då, men dörren kan ha varit ca 80 cm. När jag åker förbi en dag igen så kan jag mäta den faktiskt händer någon enstaka per månad. Träet hade blivit sönder nött där magarna skrapade i. Men jag ska mäta dörren, för din skull. Det handlar om centimeter, men ändå vad jag har varit med om men jag ska mäta dina centimeter, löser det. återkommer med resultatet.
  • Anonym (Moana)

Det blev 1 för min del. Jag föddes i en knarkarkvart i ett annat europiskt land och ingen visste ens att jag fanns förrän jag var 7. Eller omgivningen visste väl men inte myndigheterna. Jag var med om mycket skit de åren. En dag gjorde sig min biologiska pappa skyldig till två mord, det ena på min mamma. När polisen kom och grep honom tog de så klart hand om mig och jag fick senare flytta hem till min mormor i Sverige. 

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Moana) skrev 2024-12-15 00:15:47 följande:

Det blev 1 för min del. Jag föddes i en knarkarkvart i ett annat europiskt land och ingen visste ens att jag fanns förrän jag var 7. Eller omgivningen visste väl men inte myndigheterna. Jag var med om mycket skit de åren. En dag gjorde sig min biologiska pappa skyldig till två mord, det ena på min mamma. När polisen kom och grep honom tog de så klart hand om mig och jag fick senare flytta hem till min mormor i Sverige. 

Tack snälla för att du delar med dig. Vad hemskt, det du berättar. Beklagar djupt.

Hur mår du idag och var i livet befinner du dig idag? 

Vad gick du igenom både innan men även efter att folk förstod vad som hade hänt??

• Anonym (bara undrar)

Vad blev du (ang yrkesval)? jo jag vet, att det hela möjligtvis var en slump, men vad är du inom som nu?
  • Anonym (bara undrar)

Hur gammal var du när du kom till Sverige? Och blev du själv utsatt för våld osv? 
  • Anonym (Cbc)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 23:39:04 följande:
    jo, stora hästar är det. Men en psykisk sjuk människa som matar dom. Vd har du för källa som backar upp dina påståenden. Men ska erkänna, jag kan ha fel, var ju ändå liten då, men dörren kan ha varit ca 80 cm. När jag åker förbi en dag igen så kan jag mäta den faktiskt händer någon enstaka per månad. Träet hade blivit sönder nött där magarna skrapade i. Men jag ska mäta dörren, för din skull. Det handlar om centimeter, men ändå vad jag har varit med om men jag ska mäta dina centimeter, löser det. återkommer med resultatet.
    Din upplevelse är hemsk nog utan att du behöver överdriva. Det förtar från historien.
    Du har noll koll på hästar om du tror de kan dra in macen så. En häst är inte 1.10 över magen och kan inte, fysiskt omöjligt, dra in magen så. 
  • Anonym (Gi)

Usch vilken fruktansvärt tortyr du varit med om. Har du kollat upp om det skulle gå att polisanmäla personen i efterhand. 
    Är så ledsen för din skull och hoppas du får hjälp att läka från allt ont ❤️

• Anonym (Men alltså)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 23:34:41 följande:
    Källa på dina påståenden önskas? 
    Vad är det du önskar källa på? Att ditt mående inte blir bättre av att supa och knarka?
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Cbc) skrev 2024-12-15 01:21:59 följande:
    Din upplevelse är hemsk nog utan att du behöver överdriva. Det förtar från historien.
    Du har noll koll på hästar om du tror de kan dra in macen så. En häst är inte 1.10 över magen och kan inte, fysiskt omöjligt, dra in magen så. 

Nej, hästar kan inte dra in magen så. Därav som trät var ner nött.

O faktum är att hästen som var "min" som barn var nog den rundaste hästen jag någonsin har sett såhär i efterhand genom åren. Hon var nog faktiskt ca 1m - 110cm bred om magen. Jag vidhåller fast vid detta. 

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Men alltså) skrev 2024-12-15 11:34:22 följande:
    Vad är det du önskar källa på? Att ditt mående inte blir bättre av att supa och knarka?

Ja. 

Du bara spyr ur dig påstående som faktiskt inte alls stämmer helt.

Jag får rutin på vardagen på vardagen av cannabis och enda gången som jag faktiskt vill leva samt intresserar mig för många olika saker (vill lära mig allt om precis allt) och får tillbaka energi så pass mycket att jag börjar träna samt sover bättre och vaknar pigg och glad morgonen därpå. Är inte sådan som röker ner mig och blir en soffpotatis utan jag blir aktiv och bygger saker och läser på om olika saker och förundras av allt det fina ute i naturen.

Alkohol är en riktig skitdrog, det håller jag fullständigt med om.

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Gi) skrev 2024-12-15 11:27:58 följande:

Usch vilken fruktansvärt tortyr du varit med om. Har du kollat upp om det skulle gå att polisanmäla personen i efterhand. 
    Är så ledsen för din skull och hoppas du får hjälp att läka från allt ont ❤️

Kollade upp det när jag var 23. Innan var jag för psykiskt förstörd. Men fick då till svar att  preskriptions tiden redan hade gått ut så det gick inte att anmäla.

Sedan var bristen på bevis problem med.

• Anonym (Men alltså)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-15 21:19:26 följande:

Ja. 

Du bara spyr ur dig påstående som faktiskt inte alls stämmer helt.

Jag får rutin på vardagen på vardagen av cannabis och enda gången som jag faktiskt vill leva samt intresserar mig för många olika saker (vill lära mig allt om precis allt) och får tillbaka energi så pass mycket att jag börjar träna samt sover bättre och vaknar pigg och glad morgonen därpå. Är inte sådan som röker ner mig och blir en soffpotatis utan jag blir aktiv och bygger saker och läser på om olika saker och förundras av allt det fina ute i naturen.

Alkohol är en riktig skitdrog, det håller jag fullständigt med om.

Jo då, det är sant. Och du super ju på friskt. Men du gör precis som du vill. Om du vill knarka, supa och tycka synd om dig själv på FL, kör på!
  • Anonym (Cbc)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-15 21:13:31 följande:

Nej, hästar kan inte dra in magen så. Därav som trät var ner nött.

O faktum är att hästen som var "min" som barn var nog den rundaste hästen jag någonsin har sett såhär i efterhand genom åren. Hon var nog faktiskt ca 1m - 110cm bred om magen. Jag vidhåller fast vid detta. 

Du kan räkna ut en cirkels omkrets va? Du menar ändå att din häst var DUBBELT så stor om magen som vanliga hästar? Vad var det för ras, ardenner/shire?
Svar på tråden Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?