• Anonym (bara undrar)

Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?

Har druckit lite men kom att tänka på detta och hade hellre haft en omröstning men fann det inte just nu och vet inte om jag hade kunnat vara anonym.

Men jag undrar vad ni hade valt utav dessa 2 olika situationer i en uppväxt;

Att föräldern dödar någon samt behandlar er grovt illa (dvs misshandel osv) men att allt uppdagas och personen åker fast till slut.

Eller att föräldern inte hade dödat någon men du har varit nära på att bli mördad av föräldern sedan 4 års ålder och framåt tills att du blev 12. Även så kommer du inte ifrån personen utan än idag råkar möta på den slumpmässigt och personen kom undan med precis allting, inte bara misshandel, utan alltså mordförsök, tortyr och sina lögner.

Vilket av dessa hade du hellre velat gå igenom? 

Det första alternativet är intensivt, men får ett slut.

Det andra är långvarigt men får aldrig något slut och personen kommer undan med precis allting..

Ni kan bara välja mellan 1 eller 2. Hur hade ni velat växa upp?

Jag har växt upp med nr 2.

• Svar på tråden Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?
  • Anonym (Fundersam)

På vilka olika sätt har din förälder försökt döda dig? Hur kom det sig att hen misslyckades i åtta års tid...?

Jag hade iaf valt alternativ nr 1.

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-12-14 19:57:44 följande:

På vilka olika sätt har din förälder försökt döda dig? Hur kom det sig att hen misslyckades i åtta års tid...?

Jag hade iaf valt alternativ nr 1.

Personen har klättrat upp i träd efter mig och försökt slita ner mig så att jag skulle skada mig så att jag förhoppningsvis dog.

Personen har elektrifierat mig med djur el när jag hade blås ljud på hjärtat som barn. Lindande in mig i snöret (elen av stängd) för att sedan sparka omkull mig sätta på elen och asgarva. Om jag tog mig loss för fort så gjorde personen om det hela flera gånger tills den kände sig nöjd. Var alltså tvungen att ligga kvar och ta emot alla stötar. (Fick därefter pacemaker efter självmords försök vid 19 års åldern. läkarna hade stor möte ang mig och kunde inte förstå varför mitt hjärta fungerade som det gjorde.

Personen har låtsats att man ska gå in i huset (ex kommit hem efter att ha handlat) bett en bära en kass uppför trappan (stentrappa på 4-5 steg) för att gå först och därefter vända i dörren och sparka eller knuffa n baklänges ner i förhoppning om att dö. dvs bryta nacken.

Lika dant med trappan till övervåningen. Läten somna för at sedan väckas av att bli totalt sönder smackad mot snedväggen ovanför sängen då personen kom in och kastade upp sängen mot snedtaket bara för att man har varit för rädd för att vara kvar på nedre våningen med personen så man skippade att borsta tänderna eller ibland hade glömt att ställa in 1  bestick i diskmaskinen.

Även skickat ut en i bara underkläder (ibland med t-shirt men barfota9 mitt i vintern för att hämta ved som 6 åring. Men då man inte orkade bära så mycket fick man gå i mörkret flera gånger fast man var mörkrädd. Och när man hade hämtat tillräckligt med ved så låste personen dörren så man fick hoppa då det var så kallt om och man förs sönder.

Svultit mig i flera dagar (dvs 3-4 dagar).

Sa åt mig att gå in och borsta rent hästen med borste. (Stor häst) och när jag hade gått in i spiltan så skulle personen vända på hästen för att ta ut den, alltså genomtänkt och därmed försökt få mig ihjälklämd av hästen.(här reagerade hästen själv och ställde sig på bakbenen för att inte klämma ihjäl mig)

Även tvingat mig att stå i en 90 cm stor dörr (precis vid dörrkarmen i mitten) för att sedan ta ut en häst som var ca 100-110cm bred om magen. Men jag smet åt sidan då magen tog i dörrkarmen så hårt att träet hade nöts ner.

Även tvingade mig att gallopera med en annan häst efter att ha "rättat till sadelbygeln" (sa att den satt lös så den spände den) men faktum är att den lossade på jorden så att sadeln satt lös för att sedan tvinga mig att gallopera i ner försbacken( grusväg med en kurva nedanför backen) med taggtråd på båda sidorna med en kurva .

• Anonym (Fundersam)

Fy fan vilken sjuk person... Lika bra att jag inte vet vem hen är, kan inte garantera att lagens långa arm hade varit helt lycklig med mig då.

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-12-14 20:20:04 följande:

Fy fan vilken sjuk person... Lika bra att jag inte vet vem hen är, kan inte garantera att lagens långa arm hade varit helt lycklig med mig då.

Denna person är kristen och utger sig för att vara "pacifist".

Gick till kyrkan varje söndag för att rena sig efter veckans synder och kände sig befriad varje gång och kunde påbörja nytt. 

Även utsatt mig för sexuell handling.

Denna person kom undan med precis allting. Och idag lever personen som att det aldrig har existerat. Och jag möter på den ibland under mitt jjobb när den är ute.

Påstår att hen "älskar mig". Fast jag är långt vuxen idag och inte haft kontakt med personen sedan den slängde ut mig när jag var 16 med 2 plastpåsar (en med kläder i och en med skolböckerna i) då jag sa kvällen innan att man inte slår barn.

• Anonym (Fundersam)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 20:37:18 följande:

Denna person är kristen och utger sig för att vara "pacifist".

Gick till kyrkan varje söndag för att rena sig efter veckans synder och kände sig befriad varje gång och kunde påbörja nytt. 

Även utsatt mig för sexuell handling.

Denna person kom undan med precis allting. Och idag lever personen som att det aldrig har existerat. Och jag möter på den ibland under mitt jjobb när den är ute.

Påstår att hen "älskar mig". Fast jag är långt vuxen idag och inte haft kontakt med personen sedan den slängde ut mig när jag var 16 med 2 plastpåsar (en med kläder i och en med skolböckerna i) då jag sa kvällen innan att man inte slår barn.

Kan du inte bara flytta från orten...? Jag hade inte velat råka springa på hen då och då.
  • Anonym (bara undrar)

Inte bara mig personen gjorde illa. Sparkade på hunden och slog allt vad personen kunde på hästarna i någon slags psykbryt. Djuren förstod att det var fel. Hunden försökte rädda mig fick stryk, så jag fick rädda hunden och fick stryk och så höll det på, vi gav varandra några sekunder att bearbeta chocken för att sedan skydda den andre igen. Stackars Moffie. Hon var så fin, en Bordier collie.

Och hästarna gillade inte personen heller. Idag lever personen med 2 små jack russels.

• Anonym (bara undrar)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-12-14 20:40:04 följande:
    Kan du inte bara flytta från orten...? Jag hade inte velat råka springa på hen då och då.
    Jag har flyttat 1nästan 1 gång per år de senaste 10 åren. Allt mellan skåne (malmö till dalarna) Hamnade här tillbaka p ga en äldre släkting osv. Och jobbet jag fick blev i samma by som jag gick i skola som barn. Sjukt. Har inte velat annat än att lämna det här landet. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (bara undrar) skrev 2024-12-14 20:42:50 följande:
    Jag har flyttat 1nästan 1 gång per år de senaste 10 åren. Allt mellan skåne (malmö till dalarna) Hamnade här tillbaka p ga en äldre släkting osv. Och jobbet jag fick blev i samma by som jag gick i skola som barn. Sjukt. Har inte velat annat än att lämna det här landet. 
    Hoppas att den där föräldern dör snart. Bättre öde kan jag tyvärr inte önska hen. Då blir du äntligen mer fri, åtminstone fysiskt.
  • Anonym (bara undrar)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-12-14 20:44:59 följande:
    Hoppas att den där föräldern dör snart. Bättre öde kan jag tyvärr inte önska hen. Då blir du äntligen mer fri, åtminstone fysiskt.
    Tack. Vill erkänna en sak, men alkohol har fått mig att vara nära på att ta hämnd. Men cannabis har gett mig både lycka, glädje, rutin samt kunnat planera och utveckla min kreativitet samt träning. Dock så åkte jag dit på ringa innehav. Hade jag fått röka utan att riskera åka dit så hade jag inte ens skrivit denna tråd. Utan kunnat gå vidare med mitt liv. Istället så dricker jag och ältar gammal skit och vill göra illa personen.
  • Anonym (bara undrar)

Ska även tillägga att personen uttryckligen sa att den försökte få mig att bryta nacken i trappan för då skulle den klara sig undan ifrån mord utan kunde skylla på att jag skulle ha snubblat i trappan och brutit nacken! Personen sa alltså detta rakt ut till mig.

Personen försökte även köra ihjäl både mig och denna i bilen, men vågade inte fullt ut så vi klarade oss. Personen försökte även förmå mig till sexuell handling som 4-5 åring, men då jag vägrade så sparkade personen mig genom hela rummet för att dunka u byrån i motsatt håll utifrån sängen, därefter så utförde den ett övergrepp som den tror att jag inte minns.

Säger bara en sak, släpp reglerna på cannabis och jag kan äntligen få börja leva. 

Svar på tråden Vilket av dessa alternativ hade du valt helst?