Inlägg från: Anonym (logistik?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (logistik?)

Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods

Håller i och för sig med TS om att upplägget omkring det julbordet som han har arrangerat verkar lite skumt. Hotell i annan stad fyra mil bort och han den annars festglade skall vara den som kör halva gänget i sin bil? Skulle kanske också bli lite paranoid och leta efter baktankar över att någon tycker det är en bra ide att arrangera en så udda logistik.

• Anonym (logistik?)
    Fiona M skrev 2024-12-14 19:02:19 följande:
    Att chefen inte dricker skulle jag förutsätta. Hur oproffsigt annars? 
    Detta är ju en regel som denne chef tydligen inte alls tillämpade innan. Han var ju den som partajade mest på liknande tillställningar enligt TS. 

Håller med TS om att det är lite skumt att han plötsligt blivit mr. Ansvarsfull på den punkten och heller inte lyckats motivera valet av ett julbord på en annan ort som kräver en så komplicerat logistik.
  • Anonym (logistik?)
    Anonym skrev 2024-12-14 19:30:07 följande:
    Komplicerad logistik, som att köra fram och tillbaka?
    Två timmars transport, två som skall hålla sig nyktra, alla skall avsluta festandet på samma tidspunkt.

Det kan göras enklare om man vill det.
  • Anonym (logistik?)
    Anonym (Reality check) skrev 2024-12-14 19:40:34 följande:
    För det första är det 40 minuter till stället, inte en hel timme. Chefen och en person till har tagit på sig att köra bilar och man väntar in varandra i slutet av kvällen, iaf per bil. Låter varken särskilt svårt, krångligt eller onormalt.

Hur då? Genom att man har fler bilar och fler nyktra...?
    Alla blir väl körda till dörren där dom bor, kanske också från, så den tiden är köra folk runt tillkommer utöver dom fyra milen.

Enklare logistik är ju att ordna julbord i orten där man bor, alla kan dricka om dom vill och alla ordnar själva transport när dom vill hemåt. 
Svar på tråden Särbo ska på julbord och jag känner mig illa till mods