Lilloo dallass skrev 2024-12-15 19:29:45 följande:
Jag nedvärderar inte hur hårt vårdpersonal jobbar, jag har själv jobbar som sjuksköterska. MEN
Nu vet jag inte om du är läkare.
Läkare vägrar se bortom sina egna begränsningar och låter deras ego stå i vägen för patientens hälsa. Jag var en skicklig sjuksköterska och har sett deras arrogans på nära håll ? de blundar för allt som inte syns på blodprover eller standardiserade bilder. Det är en stor anledning till att jag lämnade yrket.
När det gäller min nacke, så har mina röntgenbilder tydligt visat att det inte finns något mellanrum mellan mina kotor, att ledvätskan är borta, och att nacken är helt stel som lett till en tydlig patologisk förändring som påverkar blodflödet och nervsignaler. Hur läkare gång på gång valt att kopiera varandras svar är katastrofalt och hur de nedvärderade mig som människa. Inte en enda gång har jag ens fått smärtstillande.
Jag ser fram emot den dag AI tar över deras jobb, för då kanske patienter äntligen får den vård de förtjänar. Många läkare verkar ha glömt bort varför de valde yrket ? det är patienten som ska stå i centrum, inte deras ego.
Jag var tyvärr aldrig en patient när jag jobbade som sjuksköterska, stackars patienter som blivit hemskickade.
Men nu drar du alla över en kant. Det passar inte alls med vad du förslog innan. Förresten vad då du var aldrig patient innan? Som sjuksköterska har du väldigt bra insyn i patienters vård. Mycket mer rimligt att du skulle gjort en anmälan då om alla läkare som kopierar varandra.
Du tänker inte rationellt pga din ilska verkar det som. Lite dålig stil att nästintill antyda att karo är läkare och sen dissa läkare eftersom hon inte står på din sida. Hon kan väl lika väl vara undersköterska, reptionist eller annat.