• Anonym (r-tråd!)

Är det här fel? (fantasier)

Med risk att det här verkar som en runktråd skriven av en man, är det fel att fantisera om en väns man när jag onanerar? 

Jag är fullt införstådd med att det inte kommer bli vi osv. Jag kommer inte göra något alls. Definitivt inte berätta det för honom eller henne. Men fantisera om honom när jag onanerar är det fel? Det känns lite fel, men jag har svårt att få det att fungera om jag tänker på någon annan.

Det är i fantasin blandat romantik med sex, romantiskt sex. vet inte om det gör det värre eller bättre. 

• Svar på tråden Är det här fel? (fantasier)
  • Anonym (Vardagsliv)

Inget är fel när det gäller fantasier. Tror de flesta har fantasier av alla möjliga varianter. Haha jag har fantiserat om en gift kollega men det kommer aldrig att hända något mellan oss.

• Anonym (B)

Inget är fel med fantasier så länge man håller dem för sig själv och inte delar på FL.

• Anonym (Nja)

Det är inte fel i sig, men det kan skapa problem i längden och därför skulle jag avråda.

• dacosta

fel, vad menar du själv skulle innebära att det är FEL

? eller önskar du byta ord till OLÄMPLIGT, vilket väl är grundstenen för grova majoriteten av fantasier överlag så då är väl isf allt i sin ordning, då.. lol eller håller du fast vid fel ändå, för då antar jag att jag hänvisar dig åter till frågan på första raden

• Anonym (Kille)

Äh vem bryr sig fantisera på. Så länge det håller sig till fantasier så flytta skinn så det blöder. Hehe. Det drabbar ju ingen? 

Finns gånger man fantiserar om tjejkompisar elöer sambons vänner eller andra ä.. likaväl som som min sambo heäar erkänt att hon fantiserar om andra killar eller liknande också när hon onnanerar. Orka bry sig. 
    Kör på. 

• Swedman

Det finns inge syndigt i det. Dina tankar är dina just då för stunden och högst privata. Inget att skämmas för. Fantasier är fantasier. 

• Hjelm

Nej, det är inget som är fel i sig. Men tror du det finns risk att fantasierna går överstyr och påverkar er relation negativt, kan det vara bättre att försöka att inte underhålla dessa tankar.

• Anonym (Kinkexperten)

"Tanken är fri" brukar jag säga.

Mina fantasier kan vara störande, heta, äckliga, romantiska, våldsamma, fysiskt omöjliga eller olagliga om vartannat och det bekymrar mig inte det minsta.

Det är handlingar som spelar roll.

• Anonym (Omtjej)

Så länge du är en kvinna så får du fantisera om vem du vill. 
    Är du en man så skulle sådant inte tas emot lika väl och du blir snabbt stämplad som snusk som fantiserar om kvinnor i din närhet utan samtycke o objektifierar dem. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Omtjej) skrev 2024-12-15 23:04:12 följande:

Så länge du är en kvinna så får du fantisera om vem du vill. 
    Är du en man så skulle sådant inte tas emot lika väl och du blir snabbt stämplad som snusk som fantiserar om kvinnor i din närhet utan samtycke o objektifierar dem. 

Ja den manliga sexlusten är något äckligt och förbjudet. Enligt samhället. Vi får inte gilla något annat än att vara tjuren. Enligt samhället.. Våran rumpa är förbjuden mark som aldrig någonsin i helvete ska röras.. enligt samhället. 
    Och fantasier ska vi behålla för oss själva instängda i en kall källare. Enligt samhället

Medans kvinnans lust ställs på piedestal. 2 kvinnor är vackert o fint. Medans 2 män borde dödas. (Enligt samhället)
  • Tukt

Det är aldrig fel att fantisera, men samtidigt livnär man fantasin och förstärker den. Risken är då att det kan bli mer än fantasier om läge uppstår.

• Anonym (Kultledare)

Har blivit välsignad med en välutrustad kuk och brukar fantisera att jag är någon sexkult-ledare med flera kvinnor som dyrkar mig pga att jag ger dom njutning.

Det har orsakat att jag har flera affärer med med flera (även gifta) kvinnor här i byn. 

Brukar inte tänka så mycket på om det är rätt eller fel.
  • Anonym (otrohet?)

Att ha diverse fantasier är helt ok men att fantisera om någon verklig person (och inte någon ansiktslös fantasiperson) i ens närhet kan jag känna gränsar till otrohet. Visst det är bara en fantasi men det uttrycker ändå en längtan att vara med den personen. Jag skulle inte uppskatta att min partner fantiserar om att ha sex med tex en kollega på jobbet.

• Anonym (otrohet?)

och att det är romantik blandat med sex tycker iaf jag gör det ännu värre. Kanske tom att fantisera om romantik med en annan är värre än rent sex. 

• Anonym (r-tråd!)
    Hjelm skrev 2024-12-14 13:34:01 följande:

Nej, det är inget som är fel i sig. Men tror du det finns risk att fantasierna går överstyr och påverkar er relation negativt, kan det vara bättre att försöka att inte underhålla dessa tankar.

Alltså shit. Idag/igår syntes kontutärerna av hans triceps genom en sån där ful jultröja. Den satt rätt tight sån jäkla överkropp alltså...och jag drack nog för mycket glögg.
  • Anonym (r-tråd!)
    Anonym (otrohet?) skrev 2024-12-25 19:50:06 följande:

Att ha diverse fantasier är helt ok men att fantisera om någon verklig person (och inte någon ansiktslös fantasiperson) i ens närhet kan jag känna gränsar till otrohet. Visst det är bara en fantasi men det uttrycker ändå en längtan att vara med den personen. Jag skulle inte uppskatta att min partner fantiserar om att ha sex med tex en kollega på jobbet.

Jag är singel :(
Svar på tråden Är det här fel? (fantasier)