• Lynx123

Älskarinna

How you get them is how you'll lose them...som de säger borta i Amerikat....

• Lynx123
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 10:36:37 följande:
    Jag försöker. Jag vill bryta upp och se om det kan vara vi sen när han lämnat 
    Det tror jag inte att ni kan. Du har valt att vara med en otrogen jävel - och det kommer han förbli. Och han har valt att vara med en person som sviker sin vän - och det kommer du fortsätta att göra.
  • Lynx123
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 14:39:23 följande:

TS, jag tycker vissa kastar alldeles för mycket skit på dig. Jag förstår att detta är en jättetuff situation. Mitt bästa råd till dig är att bryta upp och sen är han välkommen när han lämnat sin fru. Ge honom tid att känna efter utan din närhet. Kanske blir det ni till sist? Kanske svalnar dina känslor efter 6 mån utan honom?

Ta hand om dig själv!

P.s. Det där snackat om nån som hade tagit livet av sig efter sin tjejs otrohet - jisses alltså. Ett självmord kan aldrig skyllas på någon annan. Det är ett eget beslut om sitt eget liv. Punkt.

Håller inte riktigt med om det sista. Om en person mår asdåligt och är suicidal så ska man inte behandla denne så illa - det kan tippa hen över kanten. Då bär man ett visst ansvar också. Det är därför det är så viktigt att förstå att ena gärningar har konsekvenser - vissa som inte går att ändra på någonsin.
  • Lynx123
    Anonym (Jag) skrev 2024-12-15 15:37:58 följande:
    Givetvis bär man ett ansvar för hur man behandlar andra. Men ett självmord är ett eget val och du kan inte lägga orsaken till det på en annan människa. Givetvis bidrar man till dåligt mående om man behandlar någon illa, men man har inte ansvar för om någon begår självmord.

Tänk alla som hotar med att ta sitt liv om partnern lämnar. Och så lämnar man ändå, för att man inte vill leva med personen. Och så begår hen självmord. Har då den andra ansvaret för det beslutet?
    Det är inte alltid så enkelt. Visst, beslutet tas av personen men man kan ge dem en push på vägen. Då har man varit delaktig. Jag talade om att behandla någon med psykisk ohälsa illa, inte att lämna en dålig relation.
Svar på tråden Älskarinna