Inlägg från: Anonym (Linda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Linda)

Älskarinna

Du ska inte vänta dig att du är hans enda ts. Han tar nog det han "kommer över". Du är kär. Det är garanterat inte med i hans planer att lämna sin fru i sommar. Är bara ett sätt att äta kakan och ha den kvar. Naivt är bara förnamnet. Sen OM ni nu skulle bli ett par så får du låsa in han om du vill att han ska vara trogen. Bara att gratulera. Du gör din vän en stor tjänst om du får han att lämna henne och du och han förtjänar varandra. 

• Anonym (Linda)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-13 21:30:18 följande:
    Ts lär väl knappast bry sig om trohet? Det har hon aldrig gjort hittills gällande den mannen. OM det blir dem till slut kan du ju ha ett öppet förhållande från start så slipper de såra fler människor. 
    Jag har ingen aning om TS bryr sig om den saken eller inte. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-13 22:36:00 följande:
    Det gör hon väl inte för isåfall hade hon inte gjort så 
    Kan mkt väl hända att hon gör. Han har säkert sagt att han endast är med henne. Att han och hans fru inte är intima. Hon kan mkt väl bry sig om att han inte är med andra. Det är ju stor risk att han är det men att hon tror annat. Är ju inte första gången i världshistorien det scenariot skulle hända isf. Jag skrev det jag skrev för att ts kanske ska ha det i beräkningen OM det nu är då att hon tror att hon kommer en trogen man. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 23:43:07 följande:
    Ja jag har väldigt svårt att tro att han är någon som är notoriskt otrogen. Vi började som vänner. 
    Notoriskt otrohet är ju inget han vill ska komma fram. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 09:46:19 följande:

Precis. Alla börjar dessutom som vänner. Så löjligt allting. 

Man tillåter ju det att hända. Och märket man att kompisens kille börjar närma sig så säger man väl IFRÅN!? DU HAR TJEJ, och det är min vän, lägg av.?  Och så säger man det till tjejen direkt. Bam. Så han lär sig. 

Nästa gång ts, då är det garanterat din kompis han är sugen på när han tröttnat på dig. När vardagen blivit trist och grå. Just nu är det lite uppiffat med spänning. Klart du är extra intressant då. Han kan lika gärna ha tre till han har vid sidan av. 

Och nej, det tror man inte. För han verkar ju så snäll. En klassiker. Han är INTE snäll. Han ligger med sin tjejs kompis. 

Exakt. Ränderna går aldrig ur en zebra.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-14 09:55:00 följande:

Jag förstår er som skriver att han kan ha flera. Att otrohet alltid är fel. Att jag borde sagt nej. Såklart ni har alla rätt. Jag kanske är fruktansvärt naiv. Men båda av oss är stabila människor. Vi är inte såna. Det här kan hända vem som helst. Men såklart skulle vi väntat. Vi skulle kylt ner våra känslor. Jag trodde aldrig jag kunde känna så här. Första gången det hände avbröt jag. Så att jag inte ville förstöra. Stod emot. Men m vi är och var så bra vänner så vi pratade o pratade o tillslut satte vi oss i denna röra. Förväntar mig noll förståelse då jag förstår er alla. Men livet har lärt mig att allt förändras och kasta sten i glashuset är sällan bra för plötsligt sitter man där i röran själv och vet vad man borde men gör fel ändå.

Men vad tänker du själv om en man som är otrogen mot sin fru? Tror du på riktigt att han inte kan ha varit det mot henne innan? Tror du att han aldrig kommer vara otrogen igen? Han hade väl lämnat sin fru för längesedan om han varit en stabil man? Ynkrygg är vad han är. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 10:14:04 följande:

Precis! 

Nej men han är ju så underbaaaar, det är bara henne han gör såhär mot! 

Men vänta här nu. Se det här utifrån ts. Varför skulle hon vara så pass dålig så att det aldrig skulle kunna hända igen? 

Äh, jag säger såhär. Skyll dig själv. Sitt inte där sen och ångra dig. Han är inte så bra som du vill måla upp.

Ja för frun och han har det såååå dåligt. Så dåligt att han kommer lämna henne om ett halvår ungefär. 

Man kan bli fruktansvärt naiv av kärlek MEN att överhuvudtaget bli attraherad av en man som är otrogen mot sin fru på detta sätt är för mig en gåta. Man tappar väl bara respekten. 

En man som dessutom verkar berätta för ts hur dåligt han och frun har det... ganska tydligt tecken på att han gör det för att hålla TS kvar. Stackars honom som har det så dåligt med sin fru. Varför dom har det dåligt kan ju en bäver räkna ut
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 12:43:36 följande:
    Så du inbillar dig att ts och mannen skulle sitta på varsitt håll i den situationen?

Haha, "karma" är bara ett önsketänkande för bittra individer.
    Hade TS trott på karma hade hon inte hamnat här. Det är just det karma handlar om. Empati. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 13:20:06 följande:
    Det är väl bra att ts inte tror på fantasifoster?
    Du menar att det är fantasi att visa empati? Fantasifoster ???
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 17:15:29 följande:
    Eftersom karma inte existerar så är det ett fanatsifoster.
    Inget annat.
    I detta fallet spelar det ju ingen roll om karma existerar eller inte, kvinnan kommer förmodligen bli och har ju blivit sårad av denna Man redan eftersom han inte lämnar sin fru. Ordet karma kan passa in rätt bra där oavsett... 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-14 18:55:16 följande:
    Säkert oftare än att de inte gör det.
    En sak är ju ändå sann, att man är otrogen en gång betyder inte att det måste hända igen.

I ts älskares fall behöver det heller inte betyda att (om han nu lämnar sin fru för ts skull) han gör det igen.

"En gång är ingen gång, två gångr blir lätt en vana" är ett ordspråk som faktiskt ofta stämmer.
    Han har ju redan varit otrogen mer än en gång. Han har ju kört dubbelspel rätt länge nu. En gång ordspråket är nog menat mer som ETT snedsteg. Inte 2 års pågående dubbelspel. Det är nånting helt annat det.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Julbocken) skrev 2024-12-14 20:39:05 följande:
    Man kan inte ta någon som springer till en frivilligt, hon har knappast kidnappat och hjärntvättat honom.
    Man kan ta emot den som springer till en frivilligt. Eller så kan man tacka nej och hitta kärleken i en bra man. 
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:37:37 följande:
    Eller så avses en otrohetsaffär.
    En gång är ingen gång syftar till att man gör ett misstag eller snedsteg. Men kan tolka allt som det passar en själv, givetvis... fattas det tillräckligt med moral bara så.
  • Anonym (Linda)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 14:56:24 följande:
    Min moral är det inget fel på, har själv aldrig varit otrogen. 
    Men för den skull fattar jag hur man ändå kan tolka ett ordspråk. 
    Mannen TS är älskarinna åt har alltså gjort ett misstag han ångrar i över 2 år då enligt dig ? Du inser väl att han förmodligen inte känner empati tillräckligt, utan klarar av att behandla både TS och sin familj väldigt illa. Sorry men "en gång är ingen gång" uttrycket passar inte in. Tycker du det så får det som sagt stå för dig.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Älskarinna