Älskarinna
Anonym (Mia) skrev 2024-12-12 22:35:35 följande:
Älskarinna Otrohet. Det som klingar så dåligt. Jag går sönder. Jag är boven ändå kan jag inte ge upp. Eller sluta. Ändå trasslar jag in mig mera. Sommaren 23 började jag ligga med min kompis man. Det bara hände. Vi var nära vänner. Nu älskar jag honom. Han säger att han älskar mig. Jag har så många gånger försökt släppa. Så många gånger försökt få honom att släppa mig. Jag har gått till psykolog, jag har läst spaltmeter på nätet. Men jag kan inte. Nu närmar sig julen. Jag vill inte vara den han textar från toaletten. Jag vill inte vara den han smygringer när han åker till affären. Jag vill så mycket mer. Han säger till sommaren är det vi. Jag vill att han lämnar. Men jag vill lämna nu. Jag går sönder. Jag gör illa mig själv. Jag vet att jag skadar min kompis. Jag vet allt. Ändå kan jag inte. Vad är det för fel på mig. Massor såklart. Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur. Jag tänker en paus under jul och nyår då han ändå är iväg med familj o släkt. Men jag kommer få höra av min kompis. Om julklappar o middagar. Det är inte synd om mig. Jag har själv satt mig i det här. Bara sluta tänker ni. Om det ändå var så enkelt. Du borde bryta vänskap relationen först. Du kan ju inte vara vän och trösta henne när hon är ledsen över skilsmässan som är bruten på grund av er. Även om hon inte listar ut att er relation är anledningen till att hon står i skilsmässa så kan du ju aldrig bli fri från lögnen om du inte börjar med att bryta dig ur. Ska du ha lugn och ro efter att du och din väns man blir ett par så behöver du ju bryta med vännen också.
Även om hon fattar eller inte att det är du och hennes man är ett par så kan ni ju inte fortsätta smyga bakom hennes rygg, vad blir det för skillnad?
Han ska bryta med henne men inte du?
Jag hoppas för er allas skull att den här lögnen uppdagas så att hon kan gå vidare med sitt liv.