Inlägg från: Anonym (Maria) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Maria)

Älskarinna

Jag tänker på det där skälet han har till att vänta.

Gör det att han behöver fortsätta vara gift med henne till sommaren? Eller är det att hon får inte veta om dig förrän till sommaren?

Alltså det jag ute efter är om det skälet skulle så att säga tillåta att lämna henne nu, men ni håller er relation hemlig fram sommaren? För i så fall så kan du ju föreslå det och se hur han reagerar?

• Anonym (Maria)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 19:34:55 följande:
    Fortsätta vara gifta. 
    Men det är ju ändå ett halvårs betänketid, så skilsmässan kommer ju inte gå igenom innan sommaren ändå, även om hon skulle välja att ta ut skilsmässa, och han inte skriver på? Så egentligen har han inget skäl att vänta då. Räcker att vänta max någon månad till. Så det verkar som han blåser dig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 19:42:39 följande:
    Inga omyndiga barn finns så skilsmässan går igenom tämligen omgående när de lämnar in papper. 
    Nej, inte om han inte skriver på. Om inte båda skriver på så blir det sex månaders betänketid. Så han skulle kunna vara gift med henne till sommaren, även om hon vill ha skilsmässa. 
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 19:59:20 följande:
    Okej jag hänger nog inte riktigt med hur du tänker. Ifall han berättar att han varit otrogen hon vill därmed skilja sig o han vägrar skriva på. Det känns om möjligt som ett ännu vidrigare beteende om det var så du menade.
    Fast det är en annan sak. Nu handlade det ju inte om att han vill vänta till sommaren för att inte vara vidrig, utan för att han måste vara gift med henne till sommaren. Och det är fullt möjligt att vara, även om de separerar nu (oavsett om hon får veta om er relation eller ej). Så ja det verkar som han blåser dig.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Jvbl) skrev 2024-12-14 12:15:24 följande:
    Nej men det var ju det som fick det att välta över så stt han gjorde det. Han kan ju absolut ha mått dåligt annars också. Men lite rädd om andra måste man ju vara? Tänka på vad det kan göra med andra människor? 

Är inte vän med henne längre. Hon spårade ur. 
    Om hon lämnat honom utan otrohet inblandad så kan en sådan person mycket väl ha tagit livet av sig för det också. Ser du problemet här? Eller menar du på allvar att man bör leva sitt liv utefter vad man tror att någon annan kanske kommer att begå självmord för? Offra sin egen lycka för att andra ska ska vara lyckliga? Men vem vet, TS kompis vill ge upp sin man för att de ska kunna vara tillsammans. Hon kanske är mera snäll och så. Rädd om andra. Vill inte att TS ska må dåligt.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-15 11:40:19 följande:
    Spelar ingen roll om frun skulle "överlämna" sin man till ts för att hon är snäll. Ts är fortfarande allt annat än snäll mot frun, falsk och fruktansvärt vidrig. Däremot kommer nog frun med största sannolikhet kunna luta sig tillbaka och glatt se på när ts själv blir bedragen av denne man. Men det fattar inte ts eftersom hon verkar tro att hon är speciell.... skrattretande, hade det funnits minsta uns av kärlek från hans sida hade han skiljt sig nu (eller helst för 1,5 år sen) men istället vill han fortsätta kn*lla henne lite ibland  när lusten faller på i smyg. Aldrig mer än så.  
    Nu svarade jag en person som förväntar sig att människor  ska vara snäll mot andra. Då gäller det även exfrun. Hon kan stötta dem i deras förhållande. Värna om deras känslor. Inte vara skadeglad om det går dåligt. Det ör inte en snäll människa.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-15 12:15:12 följande:
    Frun är säkert snäll, men när detta fruktansvärda svek kommer fram blir det med största sannolikhet andra ljud i skällan. 

Ts förtjänar ingen snällhet!
    Så man kan vara osnäll när du tycker det. Då får även TS göra som hon vill.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:33:53 följande:
    Det vore trots allt för mycket att begära.

Hade du glatt sett på när din vän snor din man och applåderat deras relation?
    Jag anser inte att man kan sno någon så nej jag hade inte tänkt så om det vore jag.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 12:33:53 följande:
    Det vore trots allt för mycket att begära.

Hade du glatt sett på när din vän snor din man och applåderat deras relation?
    Dessutom var det inte jag som förväntar mig att alla ska vara så kallat snälla. Jag förstår om man inte alltid vill uppoffra sig för andra.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-15 13:42:28 följande:
    Bortse från ordvalet, du förstår nog hur jag menar.

Men fint att du är så "godhjärtad".
    Nej, du får tala klarspråk om vad du menar om du vill att jag ska kommentera det.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-12-16 10:17:12 följande:
    Om du har andra väninnor så kommer de nog inte vilja träffa dig när deras män är med efter detta. Dy har ju inga som helst "normala" spärrar.
    Ja har dessa vänninor så dåliga män utan normala spärrar så resonerar de kanske så
Svar på tråden Älskarinna