Inlägg från: Anonym (Tror det är ruggigt vanligt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tror det är ruggigt vanligt)

Älskarinna

Även om jag tycker det är fel, så vill jag inte döma för hårt. Det är lätt att bli kär i sina vänners män. Det har hänt mig flera gånger, men jag agerar inte på det. Bara onanerar.

Det är något med att de väljer bra karlar, det gör INTE jag. Jag vet att de män de valt skulle jag också kunna vara lycklig med och att de har 3000ggr bättre omdöme än mig så tanken är lockande att försöka där istället.

Till sommaren är det ni. Du har redan gjort fel, det finns ingen poäng med att straffa dig själv mer genom att välja bort honom. Till sommaren är det ni, var glad åt det. Grattis får jag väl säga! Det är genuint menat.

Anonym (Reality check) skrev 2024-12-12 23:05:03 följande:

Har han lämnat henne än? Nä. Så inse detta - nej, han älskar inte dig.

Hjelm skrev 2024-12-12 23:25:57 följande:

Innerst inne fattar du att han inte kommer att lämna henne för dig. Varför skulle han? I ett och ett halvt år har du ju visat honom att han kan äta kakan och ha den kvar. Ha både fru och älskarinna. Han har varit otrogen mot sin fru en lång tid nu och vad får dig att tro att han inte skulle vara det mot dig också om ni blev ett par. Men tro mig, det blir ni inte. Dessutom har du själv gått bakom ryggen på din bästa vän.

Dina psykologer har rätt. Du ska bara lämna den här situationen. Hur? Du säger till honom att du inte vill mer och står fast vid det.

Hur du ska hantera sveket mot din väninna är svårare. Troligtvis behöver du bryta all kontakt med henne också, om du har någon som helst anständighet kvar. Den blir tuff att förklara.

Varför är ni så negativa? Han har kanske en helt vettig anledning att vänta? Frun kan vara tex gravid, en anhörig till henne som nyss gått bort...kan vara vad som helst som gör att det inte är bra läge nu. Ni kan ju ha rätt givetvis, men ni kan också ha fel. 

Han säger till sommaren är det vi, varför skall inte TS vara hoppfull och tro på det? På sommaren kan de åka iväg bara de två, stänga av telefonerna och slippa det akuta dramat och bara älska med varandra i 4 veckor på nån vacker solig plats. 

Tow2Mater skrev 2024-12-13 00:40:56 följande:
    Tillsammans med hans barn (familjen) under två av dem?
    Jag visste inte att de har barn. Men kanske ändå bäst att bara "försvinna" de två någon månad eller mer istället för att behöva ta de situationerna som kan bli. Det förstör ju också inledningen på deras kärlek som par om den tiden bara är bråk och gräl?

Jag tycker att de bara skall åka iväg de två och kanske lämna en lapp eller ringa ett samtal för att förklara vad som hänt och sedan vara borta tillsammans under en period  Han skulle kunna skriva "Jag lämnar dig för "ts". Ursäkta men vi älskar varandra. Nu vill vi vara i fred en period vi löser det praktiska efter det" och kanske ett foto på han och ts tillsammans.

Naturligtvis en kalldusch men håller de sig borta ett tag så kanske det värsta lagt sig sedan?
    Hjelm skrev 2024-12-13 09:37:33 följande:
    Hade en bra karl haft en sidorelation med sin frus bästa vän bakom hennes rygg?
    Det är sant iofs :( 
Svar på tråden Älskarinna