Inlägg från: Anonym (Reality check) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Reality check)

Älskarinna

Har han lämnat henne än? Nä. Så inse detta - nej, han älskar inte dig.

• Anonym (Reality check)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-12 22:35:35 följande:
    Testat olika psykologer. Lämna säger de. Ingen säger hur.
    Du skickar ett sms att du respekterar dig själv för mycket för att sitta i något slags mentalt väntrum i ett halvår så du kommer att bryta kontakten med honom och ber honom respektera att detta blir det sista meddelandet mellan er. Inga löften om någon framtid eller något annat. Bara bryt. Sedan bryter du ihop och går vidare.
  • Anonym (Reality check)
    Anonym (Mia) skrev 2024-12-13 07:06:11 följande:

Finns som tur var ibga omyndiga barn i bilden. Jag tycker anledningen till att han väntar rent objektivt är vettig. Men då borde vi ju också vänta. Jag vill trycka stopp och sen om han är redo till sommaren kan det bli vi. Men trycker jag stopp så kommer han mest troligt stanna med sin fru och då var all tid i onödan. Lite så snurrar mitt huvud. Jag vet att jag kommer vara tvungen att bryta med min vän hur det än blir. Det jag gjort är oförlåtligt. 

Och vilken anledning är det...?

Nej ts, det är inte tid i onödan om du trycker stopp nu. Däremot all tid fram till sommaren, och särskilt när du inser att han drar på det ytterligare. Du skadar bara dig själv i det här.

Tips: Läs på om "sunk cost fallacy" som gör att folk spelar bort hela sin samlade livsförmögenhet på spel t ex. Kort sagt så är man mer ovillig att lämna ju längre tiden går, för man tror på något sätt att man ska kunna få tillbaka det man investerat. Det som är investerat ÄR redan förlorat, det får man inte tillbaka. Det enda man kan göra är att stoppa fortsatta förluster.
Svar på tråden Älskarinna