• Anonym (Ledsen)

Sambo och jul

Jag är nybliven sambo och min kille vill inte att vi firar jul och nyår tillsammans, utan att vi åker på varsitt håll och firar med våra nära. 

Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till detta, och kan inte låta bli att känna mig lite ledsen...

• Svar på tråden Sambo och jul
  • Anonym (F)

Och du har förstås pratat med honom? Sagt att du skulle önska att ni firar er första jul tillsammans? Vad svarar han då?

• riboflavin

Så här bara veckor innan jul kan det väl vara lite knepigt att avboka planer som kanske gjorts upp redan sen månader tillbaka? Jag och min sambo flyttade ihop 10 dec och det året firade vi på varsitt håll med våra familjer, så som det var planerat. Året efter så planerade vi ju in varandra i julfirandet och besökte bägge familjer under julen. 

Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Paula)

Jag skulle tycka det var konstigt att inte fira jul och nyår med min sambo. Att fortsätta som om man är singel känns konstigt. 

• Anonym (A)
    Anonym (Paula) skrev 2024-12-12 21:57:03 följande:

Jag skulle tycka det var konstigt att inte fira jul och nyår med min sambo. Att fortsätta som om man är singel känns konstigt. 

Så skulle jag också känna när man är sambo.
  • Johan70
    Anonym (A) skrev 2024-12-12 21:59:20 följande:
    Så skulle jag också känna när man är sambo.
    Jag med, men jag har ändå varit med om saken i mer än ett nytt förhållande, nämligen att kvinnan inte vill fira jul med mig utan hellre utan mig med sin familj som hon brukar. När jag spelar "Blue Christmas" för att kommentera det, har jag uppfattats som onödigt sentimental och nästan larvig.
  • Anonym (Suzi)

Första julen är inte så konstigt att fira separat tycker jag. Ni kanske kan ha ett eget litet julmys ilite innan eller ubder mellandagarna? Så ska jag och min nya partner göra då jag ska hälsa på min familj som bor långt bort, ser jättemycket fram emot det :)

• Anonym (S)

Hur länge har ni varit ett par då? Jag hade också tyckt att det var märkligt att fira på varsitt håll. Maken och jag gjorde det vår första jul då vi var helt nya och knappt träffat varandras familjer men inte varit på olika håll efter det.

• Anonym (J)

Det är säkert för ni är så nya fortfarande. Han har väl inte presenterat dig för hans nära. Förstår dig men honom också.

• Anonym (J)

Om han däremot fortsätter och inte vill presentera dig ska du dra åt dig öronen.

• Anonym (Paula)
    Johan70 skrev 2024-12-12 22:04:10 följande:
    Jag med, men jag har ändå varit med om saken i mer än ett nytt förhållande, nämligen att kvinnan inte vill fira jul med mig utan hellre utan mig med sin familj som hon brukar. När jag spelar "Blue Christmas" för att kommentera det, har jag uppfattats som onödigt sentimental och nästan larvig.

Inga problem med att fira med föräldrar men då tar man ju med sin sambo. 

Svar på tråden Sambo och jul