Djurvänligt med mera vegetariskt på julbordet
Jag har lite över 25% med mig i startinlägget. Det är kanske ändå rätt så BRA med tanke på genomsnittshållningen i svensk befolkning som helhet just idag.
Jag har lite över 25% med mig i startinlägget. Det är kanske ändå rätt så BRA med tanke på genomsnittshållningen i svensk befolkning som helhet just idag.
1) Påstår du att alla vi som är antingen vegetarianer eller, som jag, veganer äter alldeles för mycket fett, kolhydrater och energi ? Är det i så fall inte alldeles för generaliserande?
2) Nu äter jag inte så ofta quorn. Det var bara ett enda av exemplen. Jag strävar efter att äta varierat.
3) Palmolja? Varför skulle jag äta en massa korvar med palmolja. Det finns väldigt många saker man kan variera sin kost med, och man kan laga mat från grunden.
4) Sedan finns väl i o f s olika palmodlingar på olika mark också. MAn kan inte generalisera, men om du tror att jag äter en massa korvar med palmolja för att jag är vegan så tror jag du tar fel.
5) Nej. Jag slår mig inte för bröstet och jag är inte "miljönisse" ö h t. Jag är djurrättsvegan, inte miljövegan. Jag är, om jag får uttrycka med två egna ord "högervegan"- och inte "vänstervegan".
6) Det handlar inte bara om den absoluta mängden protein rent generellt utan också om så kallat högvärdigt och lågvärdigt protein - dvs vilken aminosyrasammansättning det är.