Anonym (M) skrev 2025-01-05 12:04:01 följande:
Fast frågan är om det verkligen är det, jag kunde inte hitta några siffror på näringsinnehåll. Jag skulle ju också vilja se siffror som visar på att det faktiskt är bättre än kött om man ser till vad som går åt för att producera det kontra animaliskt kött. Sådana beräkningar är ofta bristfälliga och missar gärna viktiga aspekter och delar i produktionskedjan vilket gör beräkningarna missvisande.
Utav det jag kan hitta finns det bara på pinchos restauranger i Sthlm området. Lite för långt bort för mig att åka och testa.
Jag har ätit det i en mindre småstad i en annan del av landet, också på Pinchos.
Vi hittade jättebra info då, när vi åt det. Tyvärr sparade jag inte detta och ids inte leta igen. JAg har redan fått svaren jag behövde.
Jag har klarat mig utan kött i så många år så för näringsinnehållets del skulle det, för mig personligen, inte spela någon roll. Detta åt jag mest av nyfikenhet men hade gärna fortsatt äta det om det fanns att köpa i butiker i min stad.
Fick först nys om detta på "Sveriges Mästerkock" i TV4. Leta gärna efter det programmet om du är intresserad.